Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2012

Υποκείμενο / Συνδετικά Ρήματα / Κατηγορούμενο: Γλωσσική Άσκηση

Ποιος είμαι; Ψάρι του γλυκού ή αλμυρού νερού;

Αφού διαβάσεις το παρακάτω κείμενο, να βρεις τα υποκείμενα, τα συνδετικά ρήματα, τα κατηγορούμενα και να συμπληρώσεις τον παρακάτω πίνακα. Να θυμάσαι ότι όλα τα συνδετικά ρήματα μπορούν να αντικατασταθούν με το «είμαι» ή το «ήταν». Να θυμάσαι, επίσης, ότι το υποκείμενο και το κατηγορούμενο είναι σε πτώση ονομαστική 


Ο σολομός συστήνεται


Ποιος είμαι; Ψάρι του γλυκού ή αλμυρού νερού; Η ζωή μου θεωρείται πολύπλοκη, απ’ τους επιστήμονες. Αποδεικνύομαι μεγάλος ταξιδιώτης. Πρώτα απ’ όλα, μένω κρυμμένος μέσα στα χαλίκια, στο βυθό του ποταμού, με τη μορφή αβγού. Εκεί στέκομαι σιωπηλός και ζω μόνος. Όταν γίνομαι παχύς και θεωρούμαι νεαρός, δύο χρονών, είμαι έτοιμος για το μεγάλο ταξίδι προς τη θάλασσα. Παρέα με πάρα πολλά ξαδέρφια, διανύουμε χιλιάδες χιλιόμετρα. Ξαφνικά, το νερό μοιάζει γλυφό και αργότερα γίνεται αλμυρό! Φτάνουμε στη θάλασσα. «Καλημέρα, ωκεανέ! Ήρθαμε!» Ο ωκεανός είναι κρύος και πλούσιος σε μικρά οστρακοειδή, τα οποία λογαριάζονται σπουδαίος μεζές για εμάς τους σολομούς. Τώρα ανακηρύσσομαι ενήλικας και φαντάζω ατρόμητος! Όμως, το ροζέ κρέας μου είναι τόσο νόστιμο και θρεπτικό που… μεμιάς «χειροτονούμαι» γιορτινό έδεσμα στα γεύματα των ανθρώπων.

(Αλιεία-υδατοκαλλιέργεια στην Ευρώπη, ΓΑΙΑ, Φεβρ.2002/διασκευή)

 

Υποκείμενο
Ρήμα
Κατηγορούμενο
Η ζωή μου
Θεωρείται
πολύπλοκη
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...