Σημαντικοί ξένοι και έλληνες ερευνητές και πανεπιστημιακοί μας παρουσιάζουν τις δυνατότητες που έχουν τα λεγόμενα «σοβαρά» ψηφιακά παιχνίδια, την Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2012, στη Μικρή Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών.
Αποτελεί κοινό τόπο ότι τα παιδιά και οι νέοι δαπανούν ένα σοβαρό μέρος του ελεύθερου χρόνου τους βυθισμένοι σε ψηφιακά περιβάλλοντα και παίζουν ψηφιακά παιχνίδια διαφόρων ειδών. Η συνήθης αντίδραση γονέων και εκπαιδευτικών είναι να χαρακτηρίζουν ως αρνητική και ενίοτε επικίνδυνη την ενασχόληση αυτή. Όμως, ο χαρακτηρισμός αυτός παραβλέπει τη μεγάλη ποικιλία από παιχνίδια και περιβάλλοντα που υπάρχουν πλέον και την πιθανή χρήση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επίσης, παραβλέπει την πιθανότητα ορισμένα παιχνίδια να προσφέρουν μια ιδανική γέφυρα μεταξύ σχολείου και σπιτιού και μεταξύ της απόκτησης δεξιοτήτων και γνώσεων στο σχολείο και σε λιγότερο δομημένα πλαίσια.
Διάφορες έρευνες εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν δείξει ότι τα παιδιά ασχολούνται ολοένα και περισσότερο με τα λεγόμενα «σοβαρά» παιχνίδια, αλλά ότι αντίστροφα μόνο ένα 10% των παιχνιδιών αυτών χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο σχολικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Ακόμη, οι έρευνες δείχνουν ότι η πενιχρή αυτή εκμετάλλευση των εκπαιδευτικών δυνατοτήτων των παιχνιδιών αυτών οφείλεται στην απροθυμία και έλλειψη ενημέρωσης των δασκάλων.
Στις αρχές του 21ου αιώνα τα διαδραστικά ψηφιακά περιβάλλοντα και παιχνίδια υπάρχουν παντού γύρω μας, και για τις νεότερες ηλικίες αποτελούν μάλιστα έναν πρωτεύοντα τρόπο πρόσληψης του κόσμου και των κοινωνικών σχέσεων. Στην εκδήλωση της σειράς «Λέξεις και Σκέψεις» που αφιερώνουμε για τις νέες δεξιότητες και το εκπαιδευτικό δυναμικό των ψηφιακών παιχνιδιών, θα προσπαθήσουμε καταλάβουμε καλύτερα τι είναι τα λεγόμενα «σοβαρά» παιχνίδια και να ανοίξουμε τη συζήτηση για το εξαιρετικά ενδιαφέρον αυτό θέμα.
Ομιλητές:
JesperJuul: Ερευνητής video games, “The Ludologist”, Επισκέπτης Καθηγητής στο NYU Game Center (συνομιλία μέσω Skype)
TimLuft: Serious Game Insitute/ διευθυντής του Serious Games International
KatieSalen: Καθηγήτρια Σχεδιασμού και Τεχνολογίας στο Parsons the New School for Design / συγγραφέας και επιμελήτρια βιβλίων σχετικών με τα ψηφιακά παιχνίδια (εκδ. ΜΙΤ Press)/ διευθύντρια του Institute of Play
Δημήτρης Σάμψων: Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά
Ώρα έναρξης: 19:00
Μικρή Σκηνή
Η είσοδος είναι ελεύθερη με σειρά προτεραιότητας. Η διανομή των δελτίων εισόδου θα ξεκινήσει μία ώρα πριν την εκδήλωση.
Αποτελεί κοινό τόπο ότι τα παιδιά και οι νέοι δαπανούν ένα σοβαρό μέρος του ελεύθερου χρόνου τους βυθισμένοι σε ψηφιακά περιβάλλοντα και παίζουν ψηφιακά παιχνίδια διαφόρων ειδών. Η συνήθης αντίδραση γονέων και εκπαιδευτικών είναι να χαρακτηρίζουν ως αρνητική και ενίοτε επικίνδυνη την ενασχόληση αυτή. Όμως, ο χαρακτηρισμός αυτός παραβλέπει τη μεγάλη ποικιλία από παιχνίδια και περιβάλλοντα που υπάρχουν πλέον και την πιθανή χρήση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επίσης, παραβλέπει την πιθανότητα ορισμένα παιχνίδια να προσφέρουν μια ιδανική γέφυρα μεταξύ σχολείου και σπιτιού και μεταξύ της απόκτησης δεξιοτήτων και γνώσεων στο σχολείο και σε λιγότερο δομημένα πλαίσια.
Διάφορες έρευνες εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν δείξει ότι τα παιδιά ασχολούνται ολοένα και περισσότερο με τα λεγόμενα «σοβαρά» παιχνίδια, αλλά ότι αντίστροφα μόνο ένα 10% των παιχνιδιών αυτών χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο σχολικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Ακόμη, οι έρευνες δείχνουν ότι η πενιχρή αυτή εκμετάλλευση των εκπαιδευτικών δυνατοτήτων των παιχνιδιών αυτών οφείλεται στην απροθυμία και έλλειψη ενημέρωσης των δασκάλων.
Στις αρχές του 21ου αιώνα τα διαδραστικά ψηφιακά περιβάλλοντα και παιχνίδια υπάρχουν παντού γύρω μας, και για τις νεότερες ηλικίες αποτελούν μάλιστα έναν πρωτεύοντα τρόπο πρόσληψης του κόσμου και των κοινωνικών σχέσεων. Στην εκδήλωση της σειράς «Λέξεις και Σκέψεις» που αφιερώνουμε για τις νέες δεξιότητες και το εκπαιδευτικό δυναμικό των ψηφιακών παιχνιδιών, θα προσπαθήσουμε καταλάβουμε καλύτερα τι είναι τα λεγόμενα «σοβαρά» παιχνίδια και να ανοίξουμε τη συζήτηση για το εξαιρετικά ενδιαφέρον αυτό θέμα.
Ομιλητές:
JesperJuul: Ερευνητής video games, “The Ludologist”, Επισκέπτης Καθηγητής στο NYU Game Center (συνομιλία μέσω Skype)
TimLuft: Serious Game Insitute/ διευθυντής του Serious Games International
KatieSalen: Καθηγήτρια Σχεδιασμού και Τεχνολογίας στο Parsons the New School for Design / συγγραφέας και επιμελήτρια βιβλίων σχετικών με τα ψηφιακά παιχνίδια (εκδ. ΜΙΤ Press)/ διευθύντρια του Institute of Play
Δημήτρης Σάμψων: Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά
Ώρα έναρξης: 19:00
Μικρή Σκηνή
Η είσοδος είναι ελεύθερη με σειρά προτεραιότητας. Η διανομή των δελτίων εισόδου θα ξεκινήσει μία ώρα πριν την εκδήλωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου