[...] Τα παιδιά είναι ψηφιακοί γηγενείς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με την ανάγνωση και τη γραφή blogs, χρησιμοποιώντας το Google για την προσωπική τους έρευνα ... βασικά για τη δημιουργία και τη χρήση περιεχομένου του Διαδικτύου.
Η χρήση του Διαδικτύου ως πηγής πληροφοριών έχει γίνει πανταχού παρούσα τόσο στο εσωτερικό όσο και στο πλαίσιο της σχολικής μάθησης. Ενώ, όμως, υπάρχουν κάποιοι διαχειριστές από τους δασκάλους για την αντιμετώπιση του ζητήματος του ψηφιακού γραμματισμού στα σχολεία μας, στις περισσότερες περιπτώσεις, η καθοδήγηση των παιδιών μας σε αυτόν τον τομέα είναι ανύπαρκτη, καθώς τα παιδιά είναι συχνά πολύ πιο μπροστά από τους ενήλικες στη ζωή τους κατά τη χρήση και τη δημιουργία του περιεχομένου στο Διαδίκτυο. Όταν τα παιδιά μας μπαίνουν σε μια κατάσταση στο Facebook ή γράφοντας μια παράγραφο για τους ... "σκορπιούς", είναι επιτακτική ανάγκη να τους διδάξει κάποιος τη σωστή χρήση του περιεχομένου: πώς να διαβάζουν και να αξιολογούν πληροφορίες σε απευθείας σύνδεση, καθώς και την ασφάλεια, προστασία της ιδιωτικής ζωής και την ηθική υπόσταση..
Εμείς δεν θα αφήναμε ποτέ τα παιδιά μας μόνα σε ένα μπακάλικο λέγοντας"Υπολογίστε να τρέφεστε υγιεινά" γιατί να το κάνουμε αυτό με τη χρήση του Διαδικτύου;
Δεν μπορούμε να το αφήσουμε μόνο στους δασκάλους μας για να διδάξουν τα παιδιά μας ψηφιακό αλφαβητισμό. (Λάβετε υπόψη ότι αυτό δεν συμβαίνει ακόμη και σε πολλά σχολεία). Πρέπει να συμμετέχουν τα παιδιά μας στη χρήση του Διαδικτύου, το μοντέλο για το πώς θα το χρησιμοποιούν, θα δημιουργούν περιεχόμενο και θα είναι εταίροι σε αυτό το σημαντικό τομέα της εκπαίδευσης τους. Χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως Creative Commons,, που δείχνει πώς τα παιδιά να αναφέρουν πηγές του Διαδικτύου, πώς να καθορίσουν ποια είναι η «καλή» πληροφορία ή δεν είναι τόσο καλή πληροφορία, τα κριτήρια για να εξετάσει, πριν να τα δημοσιεύουν. Αυτά είναι μόνο μερικά στοιχεία του ψηφιακού αλφαβητισμού.
Ως ενήλικες θα πρέπει να είμαστε γνώστες του δικού μας ψηφιακού περιεχομένου, καθώς και. όταν δημοσιεύετε ή χρησιμοποιείτε περιεχόμενο θα πρέπει να είναι τα πρότυπα θετικά για τα παιδιά μας, έτσι που να τους επιτρέπουν να ακολουθήσουν το δικό μας ψηφιακό αποτύπωμα ως ένα μονοπάτι για να κάνουν τα δικά τους δημιουργικά βήματα.
Η χρήση του Διαδικτύου ως πηγής πληροφοριών έχει γίνει πανταχού παρούσα τόσο στο εσωτερικό όσο και στο πλαίσιο της σχολικής μάθησης. Ενώ, όμως, υπάρχουν κάποιοι διαχειριστές από τους δασκάλους για την αντιμετώπιση του ζητήματος του ψηφιακού γραμματισμού στα σχολεία μας, στις περισσότερες περιπτώσεις, η καθοδήγηση των παιδιών μας σε αυτόν τον τομέα είναι ανύπαρκτη, καθώς τα παιδιά είναι συχνά πολύ πιο μπροστά από τους ενήλικες στη ζωή τους κατά τη χρήση και τη δημιουργία του περιεχομένου στο Διαδίκτυο. Όταν τα παιδιά μας μπαίνουν σε μια κατάσταση στο Facebook ή γράφοντας μια παράγραφο για τους ... "σκορπιούς", είναι επιτακτική ανάγκη να τους διδάξει κάποιος τη σωστή χρήση του περιεχομένου: πώς να διαβάζουν και να αξιολογούν πληροφορίες σε απευθείας σύνδεση, καθώς και την ασφάλεια, προστασία της ιδιωτικής ζωής και την ηθική υπόσταση..
Εμείς δεν θα αφήναμε ποτέ τα παιδιά μας μόνα σε ένα μπακάλικο λέγοντας"Υπολογίστε να τρέφεστε υγιεινά" γιατί να το κάνουμε αυτό με τη χρήση του Διαδικτύου;
Δεν μπορούμε να το αφήσουμε μόνο στους δασκάλους μας για να διδάξουν τα παιδιά μας ψηφιακό αλφαβητισμό. (Λάβετε υπόψη ότι αυτό δεν συμβαίνει ακόμη και σε πολλά σχολεία). Πρέπει να συμμετέχουν τα παιδιά μας στη χρήση του Διαδικτύου, το μοντέλο για το πώς θα το χρησιμοποιούν, θα δημιουργούν περιεχόμενο και θα είναι εταίροι σε αυτό το σημαντικό τομέα της εκπαίδευσης τους. Χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως Creative Commons,, που δείχνει πώς τα παιδιά να αναφέρουν πηγές του Διαδικτύου, πώς να καθορίσουν ποια είναι η «καλή» πληροφορία ή δεν είναι τόσο καλή πληροφορία, τα κριτήρια για να εξετάσει, πριν να τα δημοσιεύουν. Αυτά είναι μόνο μερικά στοιχεία του ψηφιακού αλφαβητισμού.
Ως ενήλικες θα πρέπει να είμαστε γνώστες του δικού μας ψηφιακού περιεχομένου, καθώς και. όταν δημοσιεύετε ή χρησιμοποιείτε περιεχόμενο θα πρέπει να είναι τα πρότυπα θετικά για τα παιδιά μας, έτσι που να τους επιτρέπουν να ακολουθήσουν το δικό μας ψηφιακό αποτύπωμα ως ένα μονοπάτι για να κάνουν τα δικά τους δημιουργικά βήματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου