Σαν σήμερα πριν ακριβώς από ένα χρόνο γεννήθηκε το sykees8, προϊόν της αλληλεπίδρασης μίας παρέας εκπαιδευτικών, οι οποίοι γνωριστήκαμε και δεθήκαμε στις Συκεές Θεσσαλονίκης με αφορμή το Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης, όπου υπήρξα επιμορφωτής. Επιχειρώντας να διατηρήσουμε ανοιχτό το κανάλι της επικοινωνίας με τους καλούς συναδέλφους και φίλους στη Θεσσαλονίκη αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα blog, στο οποίο όσοι επιθυμούσαν από την Ομάδα μπορούσαν να εκφρασθούν μέσα από αυτό.
Το συγκεκριμένο εγχείρημα αποτελούσε πρόκληση για εμένα κι αυτό γιατί οι Τ.Π.Ε. δεν αποτελούσαν μέχρι τότε τομέα των δραστηριοτήτων μου, ούτε διδακτικών ούτε ερευνητικών. Μόλις, είχα ολοκληρώσει την παρακολούθηση του απαιτητικού Β' Επιπέδου κι είχα δώσει για πιστοποίηση. Αλήθεια, έχει παρέλθει πάνω από ένας χρόνος και ακόμη δεν έχουν βγει τα αποτελέσματα αυτών των εξετάσεων, τους λόγους-όμως- τους γνωρίζουμε.... Εκείνο το διάστημα είχε μόλις στηθεί και το εργαστήρι πληροφορικής στο σχολείο, με αρκετά τεχνικά προβληματάκια αλλά και με τη διάθεση συνεργατικής κουλτούρας που διαπερνά τη σχολική μας κοινότητα να ενσωματώνει κάθε φορά τους συναδέλφους "πληροφορικάριους" που έρχονταν στο σχολείο.
Έτσι, αρχικά, βίωσα τη δημιουργία του blog ως ένας αυθεντικός ψηφιακός μετανάστης, ενώ τολμώ να πω ότι γηγενής σε ετούτη τη γη μάλλον δε θα νιώσω ποτέ! Ένας αθεράπευτος λάτρης της μυρωδιάς των παλαιοβιβλιοπωλείων, του αναλογικού ήχου των βινυλιών, του φιλμ, του... Αυτή, όμως, η συναρπαστική περιπέτεια μού έχει χαρίσει πολλά και θα ήθελα να τα μοιρασθώ μαζί σας. Δεν ήταν τυχαίο το λιτό περιεχόμενο της πρώτης μας ανάρτησης...
Τα πιο όμορφα ταξίδια δεν τα έχουμε κάνει ακόμη!! |
Βίωσα και βιώνω τις Α-λήθειες, τους ενδοιασμούς, τις απογοητεύσεις στην εκπαίδευση, αλλά και συνολικότερα στη ζωή μου, σαν ένα θαυμαστό ταξίδι. Ξαναθυμάμαι με συγκίνηση ότι το σύνθημα της Ομάδας μας στις Συκεές, με τα μέλη της οποίας συμπυκνώσαμε - μεγενθύναμε το χρόνο και φθάσαμε πολύ μακριά, ήταν: "Με τον καιρό να'ναι κόντρα..." (Ανοίγω την παρένθεση για να σταθώ λίγο στο Μείζον Πρόγραμμα, όπως το βίωσα και ως εκπαιδευόμενος και ως επιμορφωτής. Ναι, νομίζω ότι χάθηκε μία τεράστα ευκαιρία για την εγκάρσια διάχυση των
Τεχνών σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα και τις εκπαιδευτικές βαθμίδες
που αποπειράθηκε το Μείζον Πρόγραμμα
Επιμόρφωσης, κατά την πιλοτική εφαρμογή του και αυτό διότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά κι η εκπαιδευτική κοινότητα, ευτυχώς όχι
στο σύνολό της, ασχολούνται και προσδίδουν βαρύτητα μόνο σε ..."σοβαρά"
αντικείμενα. Βέβαια, πιστεύω ότι το Πρόγραμμα δεν το στήριξε ουσιαστικά ούτε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου,
αλλά αυτή είναι μία συζήτηση που σκοπεύω να την ανοίξω σε κάποια άλλη -όχι μακρινή- στιγμή. Πάντως, όσοι το πίστεψαν και μπορούσαν να ανταποκριθούν στην απαιτητικότητα του βιωματικότατου χαρακτήρα του, ένιωσαν σε αυτό το όχημα πρωτόγνωρα συναισθήματα Ομαδικής Διεργασίας και Δημιουργικότητας, σε σχέση με προηγούμενες επιμορφωτικές δραστηριότητες. Κλείνω την παρένθεση, αλλά και σε αυτό το θέμα σκοπεύω να επανέλθω ενδελεχέστερα...)
Καθώς, λοιπόν, άρχισα να κάνω τα πρώτα μου βήματα σε ετούτη την άγνωστη ψηφιακή γη, άρχισα - μέσα από το blog - να αναπτύσσω το ολόδικό μου Προσωπικό Περιβάλλον Μάθησης (Personal Learning Environment) και να κατανοώ την Εκπαιδευτική Υπεραξία του για την Εκπαίδευση-αλλά και την Παιδεία!- του μέλλοντός μας. Ετούτη η ατραπός εμπεριέχει ανακαλυπτική μάθηση-δίχως να αποτελεί πανάκεια!-
εμπεριέχει επικοινωνία, εμπεριέχει χειραφέτηση σε αποκλεισμένους, αφού υπό όρους αμβλύνει φραγμούς και "-ισμούς", κάτι στο οποίο συνειδητά έχω αφιερώσει όλη την επαγγελματική-διδακτική διαδρομή μου, είτε πρόκειται για παιδιά είτε για ενήλικες. Εφόσον, λοιπόν, έχω πεισθεί και αυτό συνιστά Αλήθεια μου, προσπαθώ να την μοιραστώ με τους μαθητές μου, έστω και με πρωτόλειους τρόπους.
εμπεριέχει επικοινωνία, εμπεριέχει χειραφέτηση σε αποκλεισμένους, αφού υπό όρους αμβλύνει φραγμούς και "-ισμούς", κάτι στο οποίο συνειδητά έχω αφιερώσει όλη την επαγγελματική-διδακτική διαδρομή μου, είτε πρόκειται για παιδιά είτε για ενήλικες. Εφόσον, λοιπόν, έχω πεισθεί και αυτό συνιστά Αλήθεια μου, προσπαθώ να την μοιραστώ με τους μαθητές μου, έστω και με πρωτόλειους τρόπους.
Το blog εστιάζει τη θεματολογία του στην ένταξη των Τ.Π.Ε & (κυρίως) των Τεχνών στην Εκπαίδευση, μέσα από το ευέλικτο κανάλι της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς αλλά και σε όσους ενδιαφέρονται για τα συγκεκριμένα πεδία. Το περιεχόμενό του περιλαμβάνει εκπαιδευτικές εφαρμογές από διάφορα γνωστικά αντικείμενα, συνεντεύξεις, ομιλίες, βίντεο, λίστες με χρήσιμες εκπαιδευτικές πύλες, παιχνίδια, αυθεντικές δράσεις μέσα από τις σχολικές τάξεις μας με πρωταγωνιστές τους μαθητές μας (http://sykees8.blogspot.gr/2012/06/to-2.html), αγαπημένες μας μουσικές, ταινίες, εικαστικούς δημιουργούς, ξεχωριστά animation και την αίσθησή μας για όσα δρώμενα παρακολουθούμε είτε ιδιωτικά (http://sykees8.blogspot.gr/2012/09/21.html) είτε μαζί με τους μαθητές μας (http://sykees8.blogspot.gr/2012/11/blog-post_24.html), εστιάζοντας τη θεματολογία του τόσο στην ένταξη των Τ.Π.Ε στην εκπαιδευτική διεργασία όσο και στην ενσωμάτωση των Τεχνών στη διεργασία αυτή. Σε αυτό το link http://sykees8.blogspot.gr/2012/07/blog-post_30.html μπορείτε να διαβάσετε το όραμα και την πρακτική μας για το σχολείο της καρδιάς μας.
Τελειώνοντας αυτόν το σύντομο απολογισμό του πρώτου μας έτους δε θα μπορούσα να μην αναφερθώ στην αξία της Ανατροφοδότησης από τους τακτικούς και περιστασιακούς επισκέπτες μας. Θα το γράψω με την αμεσότητα που το νιώθω: όποιος μας επισκέπτεται, αισθάνομαι ότι έρχεται έστω και για λίγο στο σπιτικό μας και οφείλουμε να τον φιλοξενήσουμε, όπως αρχετυπικά γνωρίζουμε σε αυτή την πατρίδα. Οφείλουμε ένα θερμό ευχαριστώ στους φίλους που μας επισκέπτονται, ιδιαίτερα εκτός Ελλάδας, από την Κύπρο, το Βερολίνο, το Zaventem στο Βέλγιο, το Μountain View στην California και από όλα τα υπόλοιπα μέρη.
Από τότε που ξεκινήσαμε το ταξίδι μας ο καιρός ήταν κόντρα... ο καιρός έχει αγριέψει κι άλλο.... ενώ μοιάζει συνεχώς να αγριεύει... Έχοντας πλήρη επίγνωση της πολιτικής αξίας του εγχειρήματος, θα συνεχίσουμε να ερχόμαστε καθημερινά στο σπιτικό της "κυρίας Αμφισβήτησης" κι ..."ας μην έχει να μας τρατάρει τίποτε άλλο παρ' εκτός μερικά γιατί κι ένα δύο διότι".
Σας ευχαριστούμε από καρδιάς!!!
Για το sykees8
Ευθύμης Χατζηευσταθίου
Υ.Γ. Τα πιο όμορφα ταξίδια δεν τα έχουμε κάνει ακόμη!
Χρόνια σας πολλά! Συνεχίστε έτσι δυναμικά! Συγχαρητήρια για τις πρωτότυπες και ενδιαφέρουσες αναρτήσεις σας. Είναι ωραίο να υπάρχουν εκπαιδευτικοί με οράματα έτοιμοι να τα υπηρετήσουν!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστούμε από καρδιάς για τις ευχές σας! Έχω ξαναπεί ότι στους ζωηρούς μαθητές λέμε... ΝΑΙ !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα είστε καλά!