πηγή: http://www.brainpickings.org/
"Μην φοβηθείτε να είστε εκκεντρικός, κατά τη γνώμη των άλλων, γιατί κάθε γνώμη τώρα αποδεκτή ήταν κάποτε εκκεντρική."
Βρετανός φιλόσοφος, μαθηματικός, ιστορικός, κριτικός και κοινωνιολόγος ο Bertrand Russell παραμένει ως ένας από τους πιο ποικίλους πνευματικούς και σημαντικούς στοχαστές στη σύγχρονη ιστορία.
Από τον τρίτο τόμο της αυτοβιογραφίας του Bertrand Russell: 1944-1969 έρχεται αυτό το αξιοθαύμαστο μικρο-μανιφέστο, με τίτλο Ένας Φιλελευθέρος Δεκάλογος - ένα όραμα για τις ευθύνες του εκπαιδευτικού, στον οποίο ο Russell αγγίζει μια σειρά από επαναλαμβανόμενα θέματα φιλέτα από το παρελθόν - ο σκοπός της εκπαίδευσης , η αξία της αβεβαιότητας , η σημασία της κριτικής σκέψης και πολλά άλλα.
Αρχικά εμφανίστηκε στο τεύχος της 16ης Δεκεμβρίου του 1951, των The New York Times Magazine, στο τέλος του άρθρου «Η καλύτερη απάντηση για το φανατισμό:. Φιλελευθερισμός"
Να μην αισθάνονται απόλυτα σίγουροι για ο,τιδήποτε. Μην νομίζετε ότι αξίζει τον κόπο να προχωρήσετε στην απόκρυψη αποδεικτικών στοιχείων, γιατί τα στοιχεία είναι βέβαιο ότι θα έρθουν στο φως. Ποτέ μην προσπαθήσετε να αποθαρρύνετε τη σκέψη για τον εαυτό σας γιατί είναι σίγουρο ότι θα το πετύχετε. Όταν συναντηθείτε με την "αντιπολίτευση", ακόμη και αν αυτή προέρχεται από το σύζυγό σας ή τα παιδιά σας, προσπαθήστε να την ξεπεράσετε με τα επιχειρήματα κι όχι με την αρχή, γιατί μια νίκη που εξαρτάται από την αρχή (εξουσία) είναι εξωπραγματική και απατηλή. Μην έχετε κανένα σεβασμό για την εξουσία των άλλων, γιατί πάντα υπάρχουν αντίθετες αρχές για να βρεθούν. Μην χρησιμοποιείτε δύναμη για να καταστείλετε απόψεις που νομίζετε ολέθριες, γιατί αν το κάνετε οι απόψεις σας θα κατασταλούν. Μην φοβηθείτε να είστε εκκεντρικός, κατά τη γνώμη των άλλων, γιατί κάθε γνώμη τώρα αποδεκτή ήταν κάποτε εκκεντρική. Βρείτε περισσότερη ευχαρίστηση στην ευφυή διαφωνία από την παθητική συμφωνία, γιατί, αν εκτιμάτε τη νοημοσύνη, όπως θα έπρεπε, η πρώτη συνεπάγεται βαθύτερη συμφωνία από την τελευταία. Να είστε σχολαστικά ειλικρινείς, ακόμη και αν η αλήθεια είναι άβολη, γιατί είναι πιο άβολο όταν προσπαθείτε να την κρύψετε. Να μην αισθάνεται ζηλόφθονα από την ευτυχία των ανθρώπων που ζουν στον παράδεισο ενός ανόητου κόσμου, μόνο ένας ανόητος θα πίστευε ότι είναι ευτυχία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου