πηγή: http://dide-anatol.att.sch.gr/perival/FAKELOS_FOTO/VideoMuseums/indexVM.htm
Πραγματικά, το κρεσέντο Δημιουργικότητας των νέων ανθρώπων αποτελεί Όαση κόντρα σε ό,τι μας περιβάλλει. Αξίζει να "χαθείτε" στα νεανικά φιλμάκια!!!
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "Βιντεομουσεια":
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "Βιντεομουσεια":
Το τοπικό δίκτυο/σύμπραξη σχολείων "Βιντεομουσεία" υλοποιείται στη ΔΔΕ Ανατ. Αττικής ως δράση του προγράμματος "Εκπαίδευση & Οπτικοακουστική έκφραση: φωτογραφία-κινηματογράφος".
Στοχεύει στο να δημιουργήσει και αναπτύξει διαδικασίες που οδηγούν στην παραγωγή και ανταλλαγή οπτικοακουστικών μηνυμάτων και τη δημιουργία «βιντεομουσείων».
Η υλοποίηση γίνεται με την ανάπτυξη ενός δικτύου συνεργασίας σχολείων (σύμπραξη) όπου οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν αποτελούν την Παιδαγωγική Ομάδα του δικτύου. Υιοθετούνται διαδικασίες επιμόρφωσης, αλληλο-υποστήριξης και αυτομόρφωσης καθώς και η μεθοδολογία της «συνεργασίας εξωτερικών καλλιτεχνών με εκπαιδευτικούς» κατά το γνωστό σύστημα partenariate. Κάθε σύμπραξη παρακολουθείται και συντονίζεται από Συντονιστική-Επιστημονική Ομάδα και καταλήγει σε Συνάντηση-Φεστιβάλ Μαθητικής Δημιουργίας όπου οι μαθητές των σχολείων της σύμπραξης ανταλλάσσουν απόψεις και καταθέτουν προτάσεις.
Η ιδέα των Βιντεομουσείων
Προσκαλούμε τους μαθητές να επιλέξουν, αποτυπώσουν και παρουσιάσουν εκείνα τα θέματα που πιστεύουν ότι πρέπει να διασωθούν/διαφυλαχθούν τόσο από το φυσικό όσο και από το ανθρωπογενές ή κοινωνικό περιβάλλον τους.
Η αποτύπωση των επιλεγμένων θεμάτων θα γίνει με βίντεο μέγιστης διάρκειας 3 λεπτών. Τα βίντεο θα αποτελέσουν τα «εκθέματα» του «μουσείου της ομάδας» («βιντεοεκθέματα»)άρα και του σχολείου.
Έμφαση δίνεται στην ενεργό εμπλοκή των μαθητών στη λήψη μιας σειράς αποφάσεων που συνδέονται με το «τι κατά τη γνώμη τους πρέπει να διασωθεί/διαφυλαχθεί». Αυτό στοχεύει στην απόκτηση περιβαλλοντικής συνείδησης καθώς η συνειδητή επιλογή ορισμένου αριθμού θεμάτων από το περιβάλλον προϋποθέτει ότι οι μαθητές τα έχουν «υιοθετήσει» και ενδιαφέρονται για τη διάσωσή τους.
Η ιδέα των «Βιντεομουσείων» διευρύνει την έννοια της «διάσωσης/διαφύλαξης» καθώς μπορεί να περιλάβει οτιδήποτε από το ανθρωπογενές, φυσικό ή κοινωνικό περιβάλλον των μαθητών όπως μια ιστορία ενός παππού, το παγκάκι έξω από σχολείο, το γειτονικό δάσος που κάηκε, την παιδική χαρά, τον περιπτερά, την παρέα που χορεύει στην πλατεία κ.ά
Συντονισμός: Νίκος Γκόβας
2103576046, didanpep@sch.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου