πηγή: 24grammata / ταινιοθήκη / τέχνη
Σπονδυλωτή ταινία για τρεις ανθρώπους που πορεύονται προς μια οριακή στιγμή στη ζωή τους.
Xαρώνειο νόμισμα :
ένας αρχαιολόγος, που ο γιος του αυτοκτόνησε στο στρατό, ανακαλύπτει σε μια ανασκαφή έναν τάφο με το λείψανο ενός αξιωματικού των ελληνιστικών χρόνων.
H τελευταία νανόχηνα:
μια ομάδα ορνιθολόγων πηγαίνει στο Δέλτα του Έβρου για να βρει, με τη βοήθεια ενός ηλικιωμένου θηροφύλακα, την τελευταία νανόχηνα που κατοικεί στο βιότοπο. Η σύγκρουση του θηροφύλακα (Θανάσης Βέγγος) με τον ασυνείδητο κυνηγό θα είναι δραματική. Είναι ίσως η πιο συμβολική και συνάμα ρεαλιστική απεικόνιση μιας βαθιάς σύγκρουσης ανάμεσα σε δυο τύπους ανθρώπων, ανάμεσα σε δυο τύπους ηθικής, με φόντο ένα περιβάλλον υποβλητικό και ταυτόχρονα θανάσιμο. Στο επεισόδιο αυτό ο Βούλγαρης θέτει επίσης το θεμελιώδες ερώτημα πάνω στην αξία της ζωής: της ζωής του ανθρώπου και της ζωής του ζώου, τελευταίου μάρτυρα του είδους του.
Bιετνάμ:
ένας μεσήλικας εργοστασιάρχης, σκασμένος γιατί η γυναίκα του πήρε τα παιδιά τους και τον άφησε, ισοπεδώνει κυριολεκτικά ένα αγροτικό σκυλάδικο. Πρόκειται για μια απ τις καλύτερες ταινίες του Βούλγαρη (μαζί με τις Ήσυχες Μέρες του Αυγούστου και τα Πέτρινα Χρόνια) όπου ο σκηνοθέτης βρίσκεται σ’ ένα γνώριμο έδαφος και διαμορφώνει χαρακτήρες με μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια, ενώ παράλληλα και με διορατικότητα δημιουργεί εικόνες που εκπέμπουν έναν αβίαστο λυρισμό.
Βραβεία: ανδρικής ερμηνείας (Γιώργος Aρμένης) και μακιγιάζ στα Kρατικά Bραβεία Ποιότητας του YΠΠO.
Σπονδυλωτή ταινία για τρεις ανθρώπους που πορεύονται προς μια οριακή στιγμή στη ζωή τους.
Xαρώνειο νόμισμα :
ένας αρχαιολόγος, που ο γιος του αυτοκτόνησε στο στρατό, ανακαλύπτει σε μια ανασκαφή έναν τάφο με το λείψανο ενός αξιωματικού των ελληνιστικών χρόνων.
H τελευταία νανόχηνα:
μια ομάδα ορνιθολόγων πηγαίνει στο Δέλτα του Έβρου για να βρει, με τη βοήθεια ενός ηλικιωμένου θηροφύλακα, την τελευταία νανόχηνα που κατοικεί στο βιότοπο. Η σύγκρουση του θηροφύλακα (Θανάσης Βέγγος) με τον ασυνείδητο κυνηγό θα είναι δραματική. Είναι ίσως η πιο συμβολική και συνάμα ρεαλιστική απεικόνιση μιας βαθιάς σύγκρουσης ανάμεσα σε δυο τύπους ανθρώπων, ανάμεσα σε δυο τύπους ηθικής, με φόντο ένα περιβάλλον υποβλητικό και ταυτόχρονα θανάσιμο. Στο επεισόδιο αυτό ο Βούλγαρης θέτει επίσης το θεμελιώδες ερώτημα πάνω στην αξία της ζωής: της ζωής του ανθρώπου και της ζωής του ζώου, τελευταίου μάρτυρα του είδους του.
Bιετνάμ:
ένας μεσήλικας εργοστασιάρχης, σκασμένος γιατί η γυναίκα του πήρε τα παιδιά τους και τον άφησε, ισοπεδώνει κυριολεκτικά ένα αγροτικό σκυλάδικο. Πρόκειται για μια απ τις καλύτερες ταινίες του Βούλγαρη (μαζί με τις Ήσυχες Μέρες του Αυγούστου και τα Πέτρινα Χρόνια) όπου ο σκηνοθέτης βρίσκεται σ’ ένα γνώριμο έδαφος και διαμορφώνει χαρακτήρες με μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια, ενώ παράλληλα και με διορατικότητα δημιουργεί εικόνες που εκπέμπουν έναν αβίαστο λυρισμό.
Βραβεία: ανδρικής ερμηνείας (Γιώργος Aρμένης) και μακιγιάζ στα Kρατικά Bραβεία Ποιότητας του YΠΠO.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου