Τετάρτη 23 Μαΐου 2012

Από το ημερολόγιο του Ροβινσώνα Κρούσου, Μισέλ Τουρνιέ

   Να μετατρέψεις το παρακάτω κείμενο στο Μέλλοντα Εξακολουθητικό και στο Μέλλοντα Στιγμιαίο (Συνοπτικό).

Όπως έχεις μάθει ο Μέλλοντας Εξακολουθητικός δείχνει διάρκεια και επανάληψη στο μέλλον, ενώ ο Μέλλοντας Στιγμιαίος φανερώνει ότι κάτι θα γίνει στο μέλλον για μια φορά ή μια στιγμή.

 Από το ημερολόγιο του Ροβινσώνα Κρούσου

          Το σούρουπο περπατώ στην άκρη των βάλτων. Οι κορφές των καλαμιών χτυπούν η μια την άλλη χωρίς τελειωμό. Ξαφνικά βλέπω να έρχεται τροχάδην ίσα πάνω μου ένα τετράποδο, που από μακριά μου θυμίζει το φτωχό μας σκύλο, τον Τεν. Σε λίγο αναγνωρίζω μια χοντρή θηλυκιά αγριόγατα. Ο άνεμος φυσάει προς τη μεριά μου και το ζώο προχωράει ήσυχα χωρίς να υποπτεύεται την παρουσία μου. Γίνομαι κούτσουρο, βράχος, δέντρο κι ελπίζω να με προσπεράσει. Κι όμως όχι. Σε πέντε βήματα απόσταση παγώνει, στυλώνει τα αφτιά της, στρέφει το κεφάλι, με παρατηρεί με το χοντρό θολό μάτι της και αστραπιαία κάνει μεταβολή και το βάζει στα πόδια σαν τρελή.

 Διασκευή απ’ το βιβλίο «Παρασκευάς ή στις μονές του Ειρηνικού» (παιδική έκδοση), Μισέλ Τουρνιέ, Πατάκης
 Μετάτρεψε στον Εξακολουθητικό Μέλλοντα.

Το σούρουπο ………….. στην άκρη των βάλτων. Οι κορφές των καλαμιών ……….. η μια την άλλη χωρίς τελειωμό. Ύστερα ………. να έρχεται τροχάδην ίσα πάνω μου ένα τετράποδο, που από μακριά …. μου …………… το φτωχό μας σκύλο, τον Τεν. Σε λίγο ………….. μια χοντρή θηλυκιά αγριόγατα. Ο άνεμος ……………… προς τη μεριά μου και το ζώο ………………… ήσυχα χωρίς να υποπτεύεται την παρουσία μου. …………. κούτσουρο, βράχος, δέντρο κι …………….. να με προσπεράσει. Κι όμως όχι. Σε πέντε βήματα απόσταση ………….., ……………… τα αφτιά της, …………….. το κεφάλι, ….. με ……………. με το χοντρό θολό μάτι της και αστραπιαία ……………… μεταβολή και …… το …………… στα πόδια σαν τρελή.

Μετάτρεψε στο Στιγμιαίο Μέλλοντα.

Το σούρουπο ………….. στην άκρη των βάλτων. Οι κορφές των καλαμιών ……….. η μια την άλλη. Ξαφνικά ………. να έρχεται τροχάδην ίσα πάνω μου ένα τετράποδο, που από μακριά …. μου …………… το φτωχό μας σκύλο, τον Τεν. Τότε ………….. μια χοντρή θηλυκιά αγριόγατα. Ο άνεμος ……………… προς τη μεριά μου και το ζώο ………………… ήσυχα χωρίς να υποπτεύεται την παρουσία μου. Αμέσως …………. κούτσουρο, βράχος, δέντρο και θα ελπίζω να με προσπεράσει. Κι όμως όχι. Σε πέντε βήματα απόσταση ………….., ……………… τα αφτιά της, …………….. το κεφάλι, …. με ……………. με το χοντρό θολό μάτι της και αστραπιαία ……………… μεταβολή και ………το …………… στα πόδια σαν τρελή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...