Δευτέρα, 5 Νοεμβρίου 2012

Πώς η Τεχνολογία "στερεώνει" τη Μάθηση του Εγκεφάλου / How Technology Wires the Learning Brain

Ο "σκεπτόμενος εγκέφαλος"
Getty
 
Ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον άρθρο, το οποίο έχοντας ως αφετηρία του προβληματισμού του το δίπολο Ψηφιακοί Μετανάστες (Εμείς) - Αυτόχθονες στη Γη της Τεχνολογίας (Μαθητές) καταλήγει σε ορισμένες αποκαλυπτικές διαπιστώσεις αναφορικά με τα ζητήματα: "TECH / ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ / ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ"
 
  Τα παιδιά ηλικίας μεταξύ 8 και 18 ετών περνούν 11,5 ώρες την ημέρα, με τη χρήση της τεχνολογίας - είτε αυτό λέγεται υπολογιστές, τηλεόραση, κινητά τηλέφωνα, ή τα  βίντεο-παιχνίδια - και συνήθως περισσότερα από ένα κάθε φορά. Αυτός, λοιπόν, ο χρόνος αποτελεί ένα μεγάλο κομμάτι των 15 ή 16 ζωτικών ωρών τους ημερησίως.
 
Αλλά μήπως αυτό σημαίνει κάτι σαν "ξόρκι" για την επόμενη γενιά; Όχι απαραίτητα, σύμφωνα με τον Dr. Gary Small, έναν νευροεπιστήμονα και καθηγητή στο UCLA, ο οποίος μίλησε για τη Μάθηση και τον Εγκέφαλο κατά τη Διάσκεψη Learning & the Brain Conference τον περασμένο Ιούλιο.
 "
Οι νέοι άνθρωποι που γεννήθηκαν στη "Γη  της  Τεχνολογίας" , όπου και όπως κι αν την χρησιμοποιούν, δήλωσε ο Small, οι εγκέφαλοί τους μοιάζει να είναι "καλωδιωμένοι" να τη χρησιμοποιούν κομψά."
"Το τρένο της τεχνολογίας έχει ήδη φύγει. Καταλαβαίνω ότι θα πρέπει να ασχοληθείτε με το θέμα για να πάρετε κάποια προοπτική. "
 

Τα βιντεοπαιχνίδια, για παράδειγμα, δεν είναι μόνο για επαναλαμβανόμενες, μηχανιστικές εργασίες - πολλά από αυτά έχουν ενσωματωμένες κοινωνικές συνιστώσες που επιτρέπουν στα παιδιά να επικοινωνούν. Τα γραπτά μηνύματα, επίσης, δεν σχείζονται μόνο με τη χρήση ενός gadget - είναι για τη σύνδεση με κάποιον άλλο.
«Τα γραπτά μηνύματα είναι μια έκφραση του τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος», δήλωσε ο Small. «Μας αρέσει να συνδεόμαστε με άλλους ανθρώπους. Είναι μία πολύ συναρπαστική συναισθηματική παρόρμηση, και είναι δύσκολο να την εγκαταλείψει από τη μια στιγμή στην άλλη. "
Γι 'αυτό και νομίζω ότι κάνει καλά ένας δάσκαλος που ξέρει να δίνει στους φοιτητές του ένα διάλειμμα πέντε λεπτών γραπτών μηνυμάτων στη μέση της τάξης. Οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν επίσης τη σύνταξη γραπτών μηνυμάτων στην τάξη, ως ένα μέσο για τη μέτρηση της κατανόησης του θέματος ή για να λάβουν άμεσα δημοσκοπήσεις, για παράδειγμα.
Μπορεί να φαίνεται περίεργο, αλλά ο Small προτείνει, επίσης, να αποσύρουν το χρόνο για τις "πρόσωπο-με-πρόσωπο" συναισθηματικές ασκήσεις για να τις αντισταθμίσουν όλες με την αναπόφευκτη gadget-επικοινωνία!
 

TECH ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ
 
Είναι η τεχνολογία υπεύθυνη να μας κάνει λιγότερο δημιουργικούς; Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί ανησυχούν για το θέμα αυτό, αναρωτιούνται αν ώρες που ξοδεύουν παίζοντας video games θα εμποδίσει την κλίση τους να γράψουν, να ζωγραφίσουν ή να τραγουδήσουν.
 Ο 
 Small είπε το Διαδίκτυο εκπαιδεύει το μυαλό μας να έχουμε ένα "σταθερό" τρένο της σκέψης, επιτρέπει το νοητό άλμα από ιδέα σε ιδέα, όπως κάνουμε από ιστοσελίδα σε ιστοσελίδα. Αυτός είναι ο πιο δημιουργικός τρόπος για να σκεφτείτε. Υπάρχει μια αδιαμφισβήτητη απάντηση σε ορισμένα ερεθίσματα - και το Διαδίκτυο συμβαίνει να είναι το μέσο για την ικανοποίηση αυτής της παρόρμησης.
Από τη μία πλευρά, είμαστε εκπαιδευμένοι να μην σκεφτόμαστε σοβαρά για τα θέματα, όταν το κείμενο με αποσπάσματα περνά γρήγορα, ή κάνουμε κλικ με ένα απλό μπράβο ή σηκώνουμε τους αντίχειρες σε ένα σύνδεσμο. Βιώνουμε υπερφόρτωση πληροφοριών και δεν έχουμε χρόνο για περισυλλογή ή για την επίλυση προβλημάτων. Από την άλλη πλευρά, η τεχνολογία εκπαιδεύει τον εγκέφαλο να είναι ευκίνητος και να επεξεργάζεται νέες ιδέες γρήγορα. Έχουμε γίνει πιο ανοιχτοί σε νέες ιδέες, και επικοινωνούμε πιο ελεύθερα και συχνά.
"Ο εγκέφαλος είναι πολύπλοκος, είπε, " κι οι απαντήσεις δεν είναι απλές."
 
Είναι το Διαδίκτυο ικανό να μας κάνει εξυπνότερους;
 
Σε μια μελέτη που ονομάζεται “Your Brain on Google,” o Small και οι συνερευνητές του, εξέτασαν την εγκεφαλική δραστηριότητα δύο ομάδων - "Internet-Αφελή" (ως επί το πλείστον 65 ετών και άνω που είχαν πολύ μικρή εμπειρία σε on line σύνδεση) και "Internet Έξυπνη" - ενώ διαβάζαν ένα βιβλίο σε σχέση με τη διεξαγωγή μιας αναζήτησης στη Google.
Στην "Internet Έξυπνη"  ομάδα υπήρξε διπλάσια δραστηριότητα του εγκεφάλου σε όλα τα μέρη του εγκεφάλου, ενώ διενεργούσαν μια αναζήτηση στη Google από ό, τι είχαν διαβάζοντας ένα βιβλίο. Και η  "Internet-Αφελής" ομάδα, μετά από μια εβδομάδα Googling σε θέματα με απευθείας σύνδεση, υπήρξε μια σημαντική έκρηξη στη μετωπική δραστηριότητα  του λοβού, ο οποίος ελέγχει τη βραχυπρόθεσμη μνήμη και τη λήψη αποφάσεων.
 Εύκολο
το συμπέρασμα; «Η Google μας κάνει έξυπνους», είπε. "Ψάχνοντας σε απευθείας σύνδεση είναι η άσκηση του εγκεφάλου."
Η τεχνολογία μπορεί να εκπαιδεύσει το μυαλό μας με θετικό τρόπο, πρόσθεσε. Οι χειρουργοί που παίζουν video games, για παράδειγμα, μπορεί να κάνουν λιγότερα χειρουργικά σφάλματα. Όσοι παίζουν βιντεοπαιχνίδια έχουν βελτιωθεί στο χρόνο αντίδρασης και την καλύτερη περιφερειακή όραση.
«Είναι ένα θέμα της εξεύρεσης ισορροπίας», είπε. "Η Αναβάθμιση των δεξιοτήτων της τεχνολογίας των ηλικιωμένων» ψηφιακών μεταναστών, μπορεί να βοηθήσει τα μικρά παιδιά να βελτιώσουν τις κοινωνικές δεξιότητες. "

 
Άλλα ενδιαφέροντα ψήγματα από την ομιλία του Small:
• Είναι η τεχνολογία εθιστική; Ένα άλλο σύνθετο ζήτημα. Ο Small  είπε ότι η Αμερικανική Ψυχιατρική Ομάδα δεν σκέφτεται έτσι. Αλλά υπάρχει μια αδιαμφισβήτητη Συπεριφοριστική απάντηση σε ορισμένα ερεθίσματα - και το Διαδίκτυο συμβαίνει να είναι το μέσο για την ικανοποίηση  της παρόρμησης. Για παράδειγμα, αν είστε εθισμένοι σε καταστήματα, φταίει το e-Bay για να το κατηγορήσει; Όταν ενεργοποιηθεί, η ντοπαμίνη δημιουργεί ισχυρές παρορμήσεις. "Η συνέπεια μιας ορισμένης συμπεριφοράς ενισχύει μια συμπεριφορά," δήλωσε ο Small.
• Οι εγκέφαλοι είναι εύπλαστοι, πολύ, όπως οι υπολογιστές. Αν ξοδεύουμε πολύ χρόνο εμπλακής σε μια επαναλαμβανόμενη ψυχική εργασία, τα νευρωνικά κυκλώματα θα ενισχυθούν. Αντίθετα, αν παραμελούμε τα καθήκοντα, τα νευρωνικά κυκλώματα θα αποδυναμωθούν.
• Ο "σκεπτόμενος εγκέφαλος" - βλέπουμε τη μεγάλη εικόνα - δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως στα παιδιά. Η ενσυναίσθηση και η ικανότητα να αντιλαμβάνονται και να κατανοούν μία συναισθηματική άποψη και να επικοινωνούν με αφορμή αυτή δεν έχει αναπτυχθεί.
• Ο όρος "το χρησιμοποιείς ή το χάνεις" ισχύει για τις λειτουργίες του εγκεφάλου: το 60% των συναπτικών συνδέσεων κλαδεύονται μακριά όταν δεν χρησιμοποιούνται!!!
• Τι θα συμβεί με την ανάπτυξη του εγκεφάλου ως αποτέλεσμα της εξέλιξης της χειρονακτικής δεξιότητας; Γενετικές παραλλαγές που προσαρμόζονται καλύτερα στο περιβάλλον είναι πιο πιθανό να επιβιώσουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...