Καλώς Ήρθατε!!! Welcome!!! |
Από τις 6 έως τις 11
Οκτωβρίου του 2013 πραγματοποιήθηκε το πέμπτο ταξίδι στα πλαίσια του διετούς
προγράμματος COMENIUS με τίτλο «Show me your school, I’ll show you mine», comeniusshowmeyourschool.blogspot.gr/, στην πρωτεύουσα της
Τουρκίας, Άγκυρα. Υπενθυμίζουμε ότι στο πρώτο για τη φετινή σχολική χρονιά
ταξίδι συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από τις παρακάτω χώρες: Πολωνία, Ισπανία,
Ρουμανία, Βουλγαρία, Σλοβακία, Γαλλία και, φυσικά, από την Τουρκία. Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Αγίας
Βαρβάρας εκπροσώπησαν οι: Κων/νος Σκλαβούνος (διευθυντής) και Ευθύμης Χατζηευσταθίου
(εκπαιδευτικός).
“Konutkent Primary school” |
| |
|
Traditional dances by Turkish students |
Μαζί με τους Ευρωπαίους συναδέλφους μας επισκεφθήκαμε
το “Konutkent Primary school” στην Άγκυρα.
Κατά την είσοδό μας στην αυλή του σχολείου μάς καλωσόρισαν Τούρκοι μαθητές της Τετάρτης Τάξης ντυμένοι με παραδοσιακές στολές χορεύοντας φολκλορικούς χορούς.
Παρέα με Τούρκους μαθητές Accompanied by Turkish pupils |
Στη συνέχεια, χωρισμένοι σε ομάδες,
ξεναγηθήκαμε σε όλους τους χώρους και τις αίθουσες του καινούριου σχολικού
συγκροτήματος (Έναρξη λειτουργίας: 2010), στο οποίο συστεγάζονται, επίσης, το
νηπιαγωγείο και το γυμνάσιο. Παρακολουθήσαμε στιγμιότυπα της σχολικής
καθημερινότητας στην Τουρκία, συζητήσαμε με τους Τούρκους συναδέλφους για τις
δραστηριότητες
Πρωτότυπο πλάνο της τάξης από την Τουρκάλα συνάδελφο Original plan of the order of the Turkish colleague |
Τετράδιο Τούρκου μαθητή Turkish student notebook |
και τις πρακτικές τους μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας, ενώ
συνομιλήσαμε με αρκετούς Τούρκους μαθητές για τα αγαπημένα μαθήματα και τις
συνήθειές τους, ξεφυλλίζοντας παράλληλα αρκετά από τα σχολικά βιβλία και τα
τετράδια εργασιών τους.
Το απόγευμα της ίδιας ημέρας πραγματοποιήθηκε η τελετή της επίσημης
υποδοχής στο χώρο του σχολείου από τον «περιφερειάρχη» εκπαίδευσης της
ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής της Άγκυρας. Το περιεχόμενό της αφορούσε στην
παρουσίαση των προτεραιοτήτων του τουρκικού εκπαιδευτικού συστήματος και τις
στρατηγικές επιλογές του μέλλοντος, με σημαντικότερες:
α) την επένδυση στην εκπαίδευση από το απόθεμα της οικονομικής ανάπτυξης
και
β) την υποστήριξη της συμμετοχής των σχολείων σε διεθνή προγράμματα, όπως το
Comenius, με σκοπό τη βελτίωσή τους μέσα από τη
σύγκριση με τα εκπαιδευτικά συστήματα άλλων χωρών.
Η Zülfiye παρουσιάζει το εκπαιδευτικό σύστημα της Τουρκίας Zülfiye presents educational system of Turkey |
Σταχυολογώντας
τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού συστήματος της Τουρκίας,
όπως αυτά παρουσιάστηκαν από τη συνάδελφο, συντονίστρια της Τουρκίας Zülfiye
ORTAÇ κατά την εκπαιδευτική συνάντηση (meeting) πρέπει να
επισημάνουμε τα ακόλουθα:
Η προσπάθεια για τους μαθητές είναι παντού ίδια! Striving for students are the same everywhere! |
·
Έχει κι αυτό πυραμιδωτή διάρθρωση και συγκεντρωτικό χαρακτήρα, όπως το
ελληνικό.
·
Είναι διαρθρωμένο σε τέσσερις
τετραετίες (4 + 4 + 4 έτη)
Α) 6 έως 10 ετών Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Β) 11 έως 14 ετών Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Γ) 15 έως 18 ετών (Λύκειο / High School)
Η ελληνική αποστολή με Τούρκους μαθητές The Greek mission with Turkish pupils |
·
Στην πρώτη βαθμίδα εκπαίδευσης δεν υπάρχουν δάσκαλοι ειδικοτήτων, κάτι που
συμβαίνει στις άλλες δύο.
·
Το 95% των μαθητών παρακολουθούν δημόσια σχολεία.
·
Το ωράριο είναι καθημερινά εξάωρο (9
π. μ. – 2 μ. μ. άρα 30 ώρες ανά εβδομάδα). Κάθε σχολείο αποφασίζει για την
κοινή ενδυμασία των μαθητών που φοιτούν σε αυτό.
Βιβλίο Μαθηματικών Mathematics book |
·
Τα
σχολικά βιβλία για κάθε γνωστικό αντικείμενο είναι ίδια σε όλη την επικράτεια
της χώρας και |διανέμονται από το Υπουργείο Παιδείας.
·
Η
τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει την ίδια διάρθρωση με εκείνη των ελληνικών
πανεπιστημίων. Στην επικράτεια της Τουρκίας λειτουργούν 167 πανεπιστήμια.
η ανταλλαγή εμπειριών και εργασιών με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάδειξη των
«παραγόμενων προϊόντων», τα οποία
συνιστούν έναν σημαντικό παράγοντα για την αξιολόγηση του προγράμματος. Επίσης,
συζητήθηκαν οι δραστηριότητες που θα
πρέπει να πραγματοποιηθούν μέχρι και την επόμενη συνάντηση στη Βουλγαρία. Τέλος,
πραγματοποιήθηκε ανταλλαγή συμβολικών δώρων μεταξύ των αντιπροσωπειών.
Στο πλαίσιο των παράλληλων
εκδηλώσεων που έλαβαν χώρα στο χώρο του σχολείου θα πρέπει να σταθούμε: α)
στο εικαστικό Εργαστήρι Ebru, το οποίο είναι
μια παραδοσιακή ισλαμική και τουρκική ζωγραφική
τέχνη, που μπορεί να οριστεί ως ζωγραφική στο νερό με τη μεταφορά αυτής σε
χαρτί ή ύφασμα και
β) το κέρασμα πλήθους τοπικών εδεσμάτων από τους γονείς του
σχολείου μέσα σε ένα εξαιρετικά φιλόξενο και ιδιαίτερα ζεστό περιβάλλον. Θα πρέπει στο σημείο
αυτό να επισημάνουμε την απίστευτα εγκάρδια συμπεριφορά και στάση προς τα
μέλη της ελληνικής αποστολής όχι μόνο από τους Τούρκους συναδέλφους μας, αλλά
και από το σύνολο των Τούρκων πολιτών, με τους οποίους ήρθαμε σε επαφή κατά
τη διάρκεια της παραμονής μας στη γειτονική χώρα.
| ||||||
Ahmet Hamdi Akseki Camii |
α) Ξενάγηση στο ολοκαίνουριο τζαμί (Απρίλιος 2013) Ahmet Hamdi Akseki Camii,
που συνδυάζει την τεχνολογία (π.χ. κλιματιζόμενοι
χώροι απόθεσης παπουτσιών) με το Ισλάμ (για παράδειγμα, εκθεσιακός χώρος με
αριστοτεχνικά αραβουργήματα που αναδεικνύουν την τέχνη της καλλιγραφίας).
Κατάθεση στεφάνου από τον Διευθυντή του Σχολείου στο Antikabir Wreath from the Director School's in Antikabir |
β) Επίσκεψη και κατάθεση στεφάνου από
τον Διευθυντή του Σχολείου κ. Nihat Menet στο Antikabir, γνωστό και ως
Μαυσωλείο του Ατατούρκ. Το ταφικό κτίσμα θεωρείται ένα από τα εντυπωσιακότερα
δείγματα μνημειακής αρχιτεκτονικής στον κόσμο.
Μουσείο Πολιτισμών της Ανατολίας (Anadolu Medeniyetleri Muzesi) |
γ) Επίσκεψη στο Μουσείο Πολιτισμών της Ανατολίας
(Anadolu Medeniyetleri Muzesi) που στεγάζεται σ’ ένα
ανακαινισμένο κτίριο (πρώην σκεπαστή αγορά) του 15ου αιώνα και
περιλαμβάνει αρχαιολογικά ευρήματα από όλη την περιοχή της Ανατολίας.
δ) Επίσκεψη στο Rahmi
M Koç
Museum ένα μεγάλο μουσείο, αφιερωμένο στην
ιστορία των Μεταφορών, της Βιομηχανίας και των Επικοινωνιών. Η συλλογή του περιέχει
χιλιάδες αντικείμενα, από βελόνες γραμμοφώνου μέχρι πλοία και αεροσκάφη κανονικού
μεγέθους.
Rahmi M Koç Museum |
Η παλιά πόλη της Άγκυρας The old city of Ankara |
ε) Ξενάγηση στην παλιά πόλη, την αγορά και το κάστρο της Άγκυρας, το οποίο
αποτελεί σημείο αναφοράς του ιστορικού κέντρου της τουρκικής πρωτεύουσας.
Συνοικία ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής ομορφιάς το Hamamonu στην παλιά πόλη District special architectural beauty Hamamonu in the old town |
στ) Περίπατος και δραστηριότητες στην κοντινή λίμνη Eymir
Τέλος, πραγματοποιήθηκε με προαιρετικό χαρακτήρα, μία ολοήμερη εκδρομή στην
Καππαδοκία, έναν τόπο με ασύγκριτο γεωμορφολογικό και ιστορικό ενδιαφέρον.
Τα χρώματα της Ανατολής!!! The colors of Anatolia! |
Ένα απέραντο οροπέδιο
γεμάτο φαράγγια, εξωπραγματικούς γεωλογικούς σχηματισμούς, παλαιοχριστιανικές εκκλησίες
κι ασκηταρειά λαξευμένα στους ηφαιστειακούς βράχους. Μία αξέχαστη πραγματικά
εμπειρία!
Το "καπέλο" των γεωλογικών σχηματισμών είναι από βασάλτη The "cap" of geological formations are basalt |
Υ.Γ. 1 Το ταξίδι στην Τουρκία υπήρξε για εμένα το δεύτερο στο πλαίσιο του Προγράμματος Comenius, έπειτα από εκείνο του περασμένου Απρίλη στην Προβηγκία της ΝΑ Γαλλίας
(http://www.sykees8.blogspot.gr/2013/05/comenius-comenius-program-thoughts-and.html & http://www.sykees8.blogspot.gr/2013/04/comenius-comenius-meeting-in-france.html ). Η αίσθηση (και - συνάμα - το ζητούμενο ή.... μήπως δεδομένο;!), όπως την βιώσαμε με πολλούς από τους Ευρωπαίους συναδέλφους μας, είναι ότι -πλέον- έχει διαμορφωθεί ένα ανθρώπινο δίκτυο, που θα παραμείνει ενεργό και μετά το τέλος του Προγράμματος, για να νοιάζεται και να πράττει για το κοινό μας όνειρο, το κοινό μας πάθος, το Σχολείο της Καρδιάς μας, κόντρα στους δύσκολους καιρούς!
Υ.Γ.2 Θα αφήσω λίγο το χρόνο να κυλήσει για να αναφερθώ στις προσωπικές μου σκέψεις, συνειρμούς και προβληματισμούς που μου γέννησε το ταξίδι στην Τουρκία και θα τους μοιρασθώ μαζί σας με νεότερη ανάρτηση.
Büyük bir teşekkür ederim!!
Για το sykees8
Ευθύμης (Μάκης) Χατζηευσταθίου
Büyük bir teşekkür ederim!!
Για το sykees8
Ευθύμης (Μάκης) Χατζηευσταθίου
Όλα είναι δρόμος!!! Everything is road! |
From 6 to 11 October 2013 was the fifth trip within the two-year Program COMENIUS entitled «Show me your school, I'll show you mine»,comeniusshowmeyourschool.blogspot.gr/, the capital of Turkey, Ankara. Recall that in the first for the school year trip to teachers from the following countries: Poland, Spain, Romania, Bulgaria, Slovakia, France and, of course, Turkey. The 2nd Elementary School of St. Barbara was represented by: Kon / nos Sklavounos (director) and Efthymis (Makis) Chatziefstathiou (teacher).
"Hoş Geldiniz! by the Headmaster of the school Mr. Nihat Menet |
Together with our European colleagues visited the "Konutkent Primary school" in Ankara. Upon entering our school yard welcomed us Turks fourth grade students dressed in traditional costumes dancing folk dances. Then divided into groups, were guided throughout and the rooms of the new school complex ( Start of operation: 2010), which co-located, also in kindergarten and high school. We watched footage of school daily life in Turkey, we discussed with Turkish colleagues for activities and practices in the classroom, and talked with several Turkish students about their favorite subjects and their habits, while perusing several of the textbooks and notebooks work.
A smile ... A Whole World !!! |
Later that day held the ceremony of official reception at the school of the " Prefect " education of the wider geographical region of Ankara. The content included the presentation of the priorities of the Turkish education system and the strategic choices of the future, with important :a) investing in education from the stock of economic growth andb) supporting the schools' participation in international programs such as Comenius, for improvement through comparison with the educational systems of other countries.
Choosing the most interesting features of the educational system of Turkey, as presented by my colleague, coordinator of Turkey Zülfiye ORTAÇ during training session (meeting) should note the following :
· It has a pyramidal structure and centralized as the Greek .
· It has a pyramidal structure and centralized as the Greek .
· It is structured into four four-year ( 4 + 4 + 4 years)
Trying to find the rhythm of French song |
A) 6-10 years Primary EducationB) 11 to 14 years Secondary Education
Our good friends from France give a song to Turkish pupils |
C) 15 to 18 years ( High School / High School)
· In the first tier education teachers are not specialists, which happens in the other two.
· 95% of students attend public schools.
Proscriptive exercises for each first grade pupil |
· The time is six hours daily (9 a.m. - 2 pm so 30 hours per week). Each school decides on the common attire of the students who attend it.
The textbooks for each subject is the same throughout the country and distributed by the Ministry of Education.· Higher education has the same structure as that of Greek universities. In the territory of Turkey operated 167 universities.
Comeniuuuusssss!!!! |
Spanish Team: ¡Salud |
Also discussed the activities that should be carried out until the next meeting in Bulgaria. Finally, a symbolic exchange of gifts between the delegations.
Projectors in every classroom |
In the parallel events that took place at the school will have to stand: a) the visual Workshop Ebru, which is a traditional Islamic and Turkish art of painting, which can be defined as painting in water transportation in this paper or fabric and
Ebru workshop: The work of Alice! |
Ebru in silk fabric |
b) treat numerous local delicacies from the parents of the school in a very welcoming and very warm environment. You should at this point to highlight the incredibly cordial behavior and attitude towards members of Greek mission not only by our Turkish colleagues , but also of all Turkish citizens, with whom we came in contact during our stay in neighboring country.
b) treat numerous local delicacies from the parents of the school in a very welcoming and very warm environment. You should at this point to highlight the incredibly cordial behavior and attitude towards members of Greek mission not only by our Turkish colleagues , but also of all Turkish citizens, with whom we came in contact during our stay in neighboring country.
Finally, in the context of the program were cultural visits to monuments, museums and places with great historical interest.
Details :
Inside the mosque Ahmet Hamdi Akseki Camii |
a) Tour of the brand new mosque (April 2013) Ahmet Hamdi Akseki Camii, combining technology (eg air conditioned landfills Shine) to Islam (for example, Exhibit Space with masterly arabesques that showcase the art of calligraphy) .
The route of the lions that leads to Antikabir |
Comenius!!!! |
b) Visit and wreath by the Director of School Mr. Nihat Menet in Antikabir, known as the Mausoleum of Ataturk. The burial monument is considered one of the most impressive monumental architecture in the world.
c) Visit the Museum of Anatolian Civilizations (Anadolu Medeniyetleri Muzesi) housed in a renovated building ( former covered market ) in the 15th century and includes archaeological finds from all over the Anatolia region.
d) Visit to Rahmi M Koç Museum a large museum devoted to the history of transport, industry and communications. The collection contains thousands of items from gramophone needles to ships and aircraft normal size.
c) Visit the Museum of Anatolian Civilizations (Anadolu Medeniyetleri Muzesi) housed in a renovated building ( former covered market ) in the 15th century and includes archaeological finds from all over the Anatolia region.
d) Visit to Rahmi M Koç Museum a large museum devoted to the history of transport, industry and communications. The collection contains thousands of items from gramophone needles to ships and aircraft normal size.
the old town of Ankara |
e) Tour at the old town, market and Ankara Castle, which is a benchmark of the historic center of the Turkish capital.
Walk on the lake |
f ) Events and activities in the nearby lake Eymir
Finally, a character with an optional, one day excursion in Cappadocia, a place with unparalleled geomorphological and historical interest. A vast plateau filled canyons, unrealistic geological and early Christian churches carved into the volcanic rocks. A truly memorable experience !Anna and Martine walk to the incredible landscape of salt lake on the way to Cappadocia
|
Wonderful nature in Cappadocia!
|
The .... "blue eye" tree!!! |
Inside the caves churches standing ecstatic!!! |
The next visit will take place in late November in a school in Bulgaria. Until then ... !PS1 Trip to Turkey has been for me the second under the Comenius, since that last April in Provence, SE France (http://www.sykees8.blogspot.gr/2013/05/comenius-comenius-program-thoughts-and.html & http://www.sykees8.blogspot.gr/2013/04/comenius-comenius-meeting-in-france.html )
The sense (and - at the same time - the challenge .... or maybe granted?!), as we experienced with many of our European colleagues, is that now- formed a human network that will remain active after the end Program to care and act for our common dream, our common passion, our Heart School, sousse against hard times!
Happy birthday Comenius!!! |
Büyük bir teşekkür ederim!!For sykees8
Efthymis (Makis) Chatziefstathiou
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου