Τετάρτη, 24 Απριλίου 2013

Πρόγραμμα Comenius: Συνάντηση στη Γαλλία (Απρίλης 2013) / Comenius Meeting in France (April 2013)

 

   Από τις 14 έως τις 19 Απριλίου του 2013 πραγματοποιήθηκε το τρίτο ταξίδι στα πλαίσια του διετούς προγράμματος COMENIUS με τίτλο «Show me your school, Ill show you mine», comeniusshowmeyourschool.blogspot.gr/, στη Γαλλία. Συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από τις παρακάτω χώρες: Πολωνία, Ισπανία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Σλοβακία, Τουρκία και, τέλος, από την «οικοδέσποινα» Γαλλία. Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Βαρβάρας εκπροσώπησαν οι: Κων/νος Σκλαβούνος (διευθυντής), Κων/νος Ραφαηλίδης (εκπαιδευτικός) και Ευθύμης Χατζηευσταθίου (εκπαιδευτικός).

Το σχολείο στο Saou
    Επισκεφθήκαμε μαζί με τους συναδέλφους τρία σχολεία σε ισάριθμα διαφορετικά χωριά της Προβηγκίας (Provence) στην περιφέρεια Drôme στη ΝΑ Γαλλία. Συγκεκριμένα: το διθέσιο Δημοτικό Σχολείο στο Saou, το Νηπιαγωγείο στο Soyans και το μονοθέσιο Δημοτικό Σχολείο στο Saint-Nazaire le Désert.
Το σχολείο στο Saint-Nazaire le Désert
 

Το νηπιαγωγείο στο Soyans
Μαθηματικά Παιχνίδια
με τους μαθητές στο Saou
Στα σχολεία παρακολουθήσαμε και υλοποιήσαμε μαζί με τους συναδέλφους και τους Γάλλους μαθητές πλήθος δραστηριοτήτων, χωρισμένοι σε ομάδες. Διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων (μαθηματικά, μελέτη περιβάλλοντος), επικοινωνιακά, βιωματικά παιχνίδια γνωριμίας, ενώ ξεναγηθήκαμε στα χωριά με διαφορετικούς κάθε φορά οδηγούς.


Saou: Τα "Μετέωρα" της Γαλλίας






     Στο Saou ξεναγηθήκαμε από τον υπεύθυνο του Γραφείου Τουρισμού, ο οποίος αναφερόμενος στη ιστορία του τόπου στάθηκε στην άρρηκτη σχέση του με το υδάτινο στοιχείο (ποτάμια), τους επιβλητικούς βράχους που αποτελούν πόλο έλξης για χιλιάδες Γάλλους λάτρεις της αναρρίχησης αλλά και τη μακραίωνη διαμάχη καθολικών προτεσταντών που εξακολουθεί να υφίσταται στον τόπο. Αντίθετα, στο δεύτερο τόπο διαμονής μας, στο Saint-Nazaire le Désert το ρόλο του ξεναγού ανέλαβαν οι μαθητές του σχολείου, με όχημα ένα πρωτότυπο παιχνίδι «χαμένου θησαυρού».

Χειροποίητος φωτεινός παντογνώστης
 με τις χώρες του Προγράμματος
Από την Αθήνα με αγάπη 
για την Martine
και τους μαθητές της!!!
   Το απόγευμα της πρώτης μέρας του προγράμματος πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική συνάντηση (meeting) στο χώρο του σχολείου στο Saou. Το περιεχόμενό της αφορούσε στην παρουσίαση του γαλλικού εκπαιδευτικού συστήματος από εκπαιδευτικό σύμβουλο της περιφέρειας, την ανταλλαγή εμπειριών και εργασιών καθώς και τον τρόπο αξιολόγησης του προγράμματος. Επίσης, συζητήθηκαν οι  δραστηριότητες που θα πρέπει να πραγματοποιηθούν μέχρι και την επόμενη συνάντηση στη Σλοβακία. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί προσέφεραν δώρα παραδοσιακού χαρακτήρα στη Γαλλίδα συντονίστρια. Τα ελληνικά δώρα προξένησαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το συμβολισμό τους στα υπόλοιπα μέλη των άλλων αντιπροσωπειών.
Παραδοσιακό τσουρεκάκι, φτιαγμένο από τα παιδιά

  Σταχυολογώντας τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού συστήματος της Γαλλίας πρέπει να επισημάνουμε τα ακόλουθα:

·         Έχει κι αυτό πυραμιδωτή διάρθρωση όπως το ελληνικό αλλά με μεγαλύτερη αυτοτέλεια στην Περιφέρεια.

·         Το ωράριο είναι διακεκομμένο (9 – 12) & (2:30 – 4:30) ακόμη και στις πόλεις.

·         Τα σχολεία λειτουργούν τέσσερις ημέρες την εβδομάδα (κάθε Τετάρτη παραμένουν κλειστά) με αποτέλεσμα οι διδακτικές ημέρες να είναι λιγότερες (144) αλλά οι ώρες διδασκαλίας περίπου ίσες με την Ελλάδα (γύρω στις 800).

·         Με εξαίρεση το Νηπιαγωγείο, σε όλο το υπόλοιπο Δημοτικό σχολείο, που σημειωτέον ολοκληρώνεται σε ηλικία δέκα ετών των μαθητών για να ακολουθήσει το «Κολλέγιο» για τρία έτη, δεν υπάρχουν σχολικά εγχειρίδια. Το σύστημα είναι καθαρά στοχοκεντρικό, με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα.

Έρευνα σε ομάδες από τους Γάλλους μαθητές
 στο Saint-Nazaire le Désert
·         Τέλος, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το ενδιαφέρον εστιάζεται όχι τόσο στην πληθώρα των γνώσεων, αλλά σε μία σειρά από μεταγνωστικές δεξιότητες με σημαντικότερη αυτήν του «μαθαίνω πώς να μαθαίνω».

             Μετά από τις επισκέψεις στα δύο δημοτικά σχολεία ακολούθησαν οργανωμένες εκδηλώσεις υποδοχής στο πλαίσιο των οποίων μας υποδέχτηκαν οι δήμαρχοι των κοινοτήτων, Γάλλοι συνάδελφοι αλλά και πολλοί κάτοικοι των περιοχών. Πραγματοποιήθηκε εκφώνηση λόγων, ανταλλαγή δώρων αλλά και συζητήσεις σχετικά με τις ομοιότητες και τις διαφορές  του εκπαιδευτικού συστήματος κάθε χώρας. Το κλίμα και στις δύο εκδηλώσεις ήταν εξαιρετικά φιλόξενο και ζεστό από τους οικοδεσπότες. Ακολούθησε κέρασμα τοπικών εδεσμάτων και γλέντια με τραγούδια και χορούς των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Θα πρέπει να τονισθεί αφενός ότι η ελληνική αντιπροσωπεία συγκέντρωσε με τις τοποθετήσεις της το ενδιαφέρον των παριστάμενων και αφετέρου η θετική εικόνα  για την Ελλάδα και τον πολιτισμό της από το σύνολο των  Γάλλων πολιτών που ήρθαμε σε



επαφή.

Στην κορυφή του πύργου της Crest
            Τέλος, στα πλαίσια του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν πολιτιστικές επισκέψεις στις πόλεις Montélimar και Crest (μεσαιωνικός πύργος), ενώ επισκεφθήκαμε και μία κτηνοτροφική μονάδα λίγα χιλιόμετρα έξω από την κοινότητα της Saint Nazaire..

          Η επόμενη επίσκεψη θα πραγματοποιηθεί στις αρχές Ιουνίου σε σχολείο της Σλοβακίας.  Ως τότε...!!!

Υ.Γ. Δείχνοντας τις φωτογραφίες και συζητώντας με τους συναδέλφους μας στην Ελλάδα για τη συγκλονιστική εμπειρία αυτού του ταξιδιού, αβίαστα προκύπτει σαν αδήριτη ανάγκη η ανταπόδοση αυτής της ζεστής φιλοξενίας στην πατρίδα μας για όλους τους Ευρωπαίους φίλους συναδέλφους μας, το Μάρτιο του 2014, με ένα τρόπο .... αυθεντικά ελληνικό!!!! 

   From 14 to 19 April 2013 was the third trip within the two-year program COMENIUS entitled «Show me your school, I'll show you mine», in France. Attended by teachers from the following countries: Poland, Spain, Romania, Bulgaria, Slovakia, Turkey, and finally the "hostess" France. Our school was represented by: Kon/ nos Sklavounos (director), Kon/nos Rafailidis (teacher) and Efthimios Chatziefstathiou (teacher).
   Visited along with fellow three schools in as many different villages of Provence  in Drôme region in SE France. Namely: the two-seater Elementary School in Saou, Kindergarten to Soyans and the car Primary School in Saint-Nazaire le Désert. In schools we attended and implemented together with colleagues and French students a variety of activities, divided into groups.
After the football game at Saou...  Marseille!!!


With  Martine's  pupils in Saou


Teaching subjects (mathematics, environmental studies), communication, experiential games acquaintance while guided through villages with different drivers each time.
A picture ... a thousand words! The reason why we became teachers

 In Saou were guided by the head of the Tourism Bureau, who, referring to the history of the place stood in inseparable connection with the element of water (rivers), towering cliffs are a magnet for thousands of French climbers and the long controversy Catholics Protestants still in the place. In contrast, in the second place our stay in Saint-Nazaire le Désert the role of tour guide made by students in schools with the vehicle an original game "Doom."

Give back to our classroom!


   
The afternoon of the first day of the program held training session (meeting) at school in Saou. The content included the presentation of the French education system educational consultant in the region, to share experiences and work and how program evaluation. Also discussed the activities that should be carried out until the next meeting in Slovakia. Finally, teachers are given gifts traditional character in the French coordinator.
The Greek gifts was especially interesting for the symbolism to the other members of other delegations.
 
  Selecting
the most interesting features of the educational system of France should note the following:• It has a pyramidal structure as the Greek but with greater autonomy in the region.• The schedule is interrupted (9-12) & (2:30 to 4:30), even in cities.• Schools are open four days a week (closed on Wednesdays), so the teaching days are fewer (144) but teaching hours approximately equal to Greece (around 800).• With the exception of Kindergarten, throughout the rest of elementary school, it should be noted that completed the age of ten students to follow the "College" for three years, there are no textbooks. The system is purely oriented objectives, based on the curriculum.• Finally, we can say that the focus is not so much the abundance of knowledge, but a series of metacognitive skills important as that of 'learning to learn'.
With Alice's pupils in Saint-Nazaire le Désert



The sweetest .... Good morning!


To the rhythm of ... Fernando!!!

    After visits to two elementary schools followed organized host events in which we were greeted by the mayors of communities, French colleagues but many residents of areas. Held speeches, gift exchange and discussion about the similarities and differences of the educational system of each country. The climate in both events was extremely warm and welcoming of hosts. Follow treat local dishes and feasts with songs and dances of the countries participating in the program. 

It should be emphasized that both the Greek delegation together with the positions of the interest of present and secondly the positive image of Greece and culture of all French citizens who came in contact.  

Comenius team in France


Finally, as part of the program were cultural visits to cities Montélimar and  Crest (medieval tower) while we visited and one farm a few miles outside the community of Saint Nazaire . 
The Greek team in  France





meeting
at the Institute Lumière in Lyon
The next visit will take place in early June in a school in Slovakia. 
Until then...!!!

PS Showing pictures and discussing with our colleagues in Greece for the shocking experience of this journey, effortlessly occurs as a dire need for the return of this warm hospitality in our country for all our European friends colleagues, in March 2014, in a way. ... authentic Greek!!

Comeniuuuusssss!!!!    After the end of the game in Saint-Nazaire le Désert

1 σχόλιο:

  1. Μπράβο σας.Είναι παρήγορο να βλέπει και να διαβάζει κάποιος κάτι τόσο όμορφο και αξιόλογο ,κόντρα στην κατήφεια των καιρών

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...