Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2015

Δανειστική Βιβλιοθήκη-Αναγνωστήριο-Αίθουσα Εκπαιδευτικών Προβολών, Προγραμμάτων & Παιχνιδιών

  Από την αρχή αυτής της εβδομάδας άρχισε να λειτουργεί μία ακόμη αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, για την οποία νιώθουμε περήφανοι και συγκινημένοι που την παραδίδουμε στους μαθητές μας.
Η Δανειστική Βιβλιοθήκη-Αναγνωστήριο-Αίθουσα Εκπαιδευτικών Προβολών, Προγραμμάτων & Παιχνιδιών αποτελεί μία αίθουσα που θα συμβάλλει στην αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, προάγοντας τη φιλαναγνωσία, την ερευνητική μάθηση και τη βιωματική προσέγγιση της γνώσης, καθιστώντας το «Ταξίδι» ελκυστικότερο και γεμάτο περιπέτεια για μαθητές και δασκάλους. Κύριοι στόχοι της Βιβλιοθήκης είναι η εξοικείωση των παιδιών µε το ελεύθερο ανάγνωσµα, η δηµιουργία µελλοντικών βιβλιόφιλων, η ανάπτυξη ερευνητικών δεξιοτήτων µε την χρήση έντυπων και ηλεκτρονικών πηγών.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του χώρου της βιβλιοθήκης μας, που την καθιστούν ελκυστική,  είναι η ευελιξία, η οικεία ατμόσφαιρα για τα παιδιά και η ύπαρξη μικροπεριβαλλόντων για ατομική και για ομαδική εργασία.
Η συλλογή της Βιβλιοθήκης μας αριθμεί, αρχικά, γύρω στους 700 τίτλους βιβλίων, αλλά σταδιακά είμαστε βέβαιοι ότι ο αριθμός τους θα αυξηθεί. Η βιβλιοθήκη είναι δανειστική. Οι μαθητές δανείζονται τα βιβλία για 2 εβδομάδες. Σε περίπτωση που ένα βιβλίο χαθεί ή καταστραφεί πρέπει να αντικατασταθεί µε τον ίδιο τίτλο, αν κυκλοφορεί, ή αν δεν κυκλοφορεί, από κάποιο άλλο καινούργιο βιβλίο.
Στην αίθουσα υπάρχει συλλογή εκπαιδευτικών παιχνιδιών (scrable, trivial κ.λπ.) και τηλεοπτική οθόνη προβολής εκπαιδευτικών dvd. Θα μπορεί να φιλοξενεί τους μαθητές δύο τμημάτων, ώστε εδώ να υλοποιούνται και τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα, που έχει αναλάβει το Σχολείο μας.
Από την πρώτη στιγμή με την ιδιότητα του νέου μου ρόλου, είχα θέσει ως μία από τις προτεραιότητες το στήσιμο και τη λειτουργία αυτής της αίθουσας. Το περασμένο καλοκαίρι, μαζί με τους συναδέλφους, αρχίσαμε να την οργανώνουμε από το μηδέν μέσα σε συνθήκες … capital control.  Σήμερα που την έχουμε καταστήσει μέρος της «Αγίας Καθημερινότητας» στο σχολείο, οφείλω να ευχαριστήσω θερμά τους συναδέλφους μου για τις ώρες που αφιέρωσαν, προκειμένου να γίνει πραγματικότητα. Ιδιαίτερα ευχαριστώ τις δύο υπεύθυνες συναδέλφους, τηνΑθανασία Κούβδου και την Έλενα Χρόνη, οι οποίες αφιέρωσαν πολλές ώρες για την καταγραφή, ταξινόμηση και δελτιοποίηση των βιβλίων. Την υπεύθυνη της Δημοτικής Βιβλιοθήκης της Πόλης μας, κα. Δώρα Κόλλια, η οπoία μας έδειξε το «know how». Τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων και ιδιαιτέρως την πρόεδρο κα. Σταυρούλα Πανουργιά, της οποίας η βοήθεια ήταν καταλυτική στο να ντυθεί η αίθουσα με νέες κουρτίνες, μοκέτα, μαξιλάρες κ.λπ.
Ένα από τα βασικά ζητήματα που έχει να διαχειριστεί το σύγχρονο σχολείο είναι η διαφορετικότητα των μαθητών του. Τα παιδιά έρχονται στο σχολείο μεταφέροντας ιδιαιτερότητες και ανισότητες που προκύπτουν από πλήθος παραγόντων, οι οποίοι διαμορφώνονται ανεξάρτητα από αυτό. Χρέος μας είναι με κάθε τρόπο να προσπαθούμε να κάνουμε αυτές τις ανισότητες λιγότερο εμφατικές, ώστε το μέλλον των μαθητών μας να μην φαντάζει προδιαγεγραμμένα γκρίζο, αλλά φωτεινό. Με τις σκέψεις αυτές, βάζουμε μπροστά τον επόμενο μεγάλο στόχο μας… Συνεχίζοντας λοιπόν….!!!

1 σχόλιο:

  1. ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ!ΜΠΡΑΒΟ Κ. ΜΑΚΗ!!!!!!!!ΑΝΥΠΟΜΟΝΟΥΜΕ ΝΑ ΕΡΘΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΔΟΥΜΕ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ

    ΡΑΦΑΗΛΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...