Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2013

Η απεικόνιση των ωκεάνιων ρευμάτων από τη NASA θυμίζει Βαν Γκoγκ


Πηγή: http://www.nasa.gov/

Μοναδικούς σχηματισμούς που παραπέμπουν στα κυκλικά νέφη του Βίνσεντ Βαν Γκογκ σχηματίζουν τα ωκεάνια ρεύματα του πλανήτη μας.

Εναν από τους διασημότερους πίνακες του ολλανδού ζωγράφου Βίνσεντ Βαν Γκoγκ, θυμίζει η οπτικοποίηση των γιγάντιων κυκλικών ρευμάτων των ωκεανών του πλανήτη μας από τη NASA.
Η κυκλική διάταξη των νεφών στον πίνακα «Έναστρη Νύχτα» του Βαν Γκόγκ (1889) μπορεί να θεωρούνταν μοναδικό χαρακτηριστικό της πρωτότυπης τεχνικής του ολλανδού καλλιτέχνη, όπως όμως δείχνουν οι φωτογραφίες της NASA τελικά η Μητέρα Φύση ίσως να είχε το προβάδισμα.
Η οπτικοποίηση των ωκεάνιων ρευμάτων πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια του υπολογιστικού μοντέλου «
Estimating the Circulation and Climate of the Ocean, Phase II», γνωστό και ως ECCO2, της NASA. To συγκεκριμένο μοντέλο βασίστηκε σε στοιχεία που αφορούσαν θαλάσσια ρεύματα, τα οποία είχαν καταγραφεί από τον Ιούνιο του 2005 έως τον Δεκέμβριο του 2007.

«Το ECCO2 αποτελεί ένα μοντέλο οπτικοποίησης των ωκεανών και των θαλάσσιων πάγων του πλανήτη με μεγάλη ευκρίνεια. Στόχος του είναι η οπτικοποίηση σε τόσο υψηλή ανάλυση ώστε να μπορεί να αποτυπώσει με ακρίβεια ακόμη και δινορεύματα (ρεύματα που σχηματίζουν στροβίλους), τα οποία μεταφέρουν θερμότητα και διοξείδιο του άνθρακα στους ωκεανούς» εξηγεί η NASA.
Το αποτέλεσμα είναι πραγματικά εντυπωσιακό!!!

Παιχνίδια & Κουίζ Παγκόσμιας Γεωγραφίας

πηγή: http://www.ilike2learn.com/

Χώρες & Πρωτεύουσες: Κουίζ

Βρες τη χώρα της Ευρώπης!

Μάθε τις πρωτεύουσες των χωρών της Ευρώπης!

Αφρική χάρτης

Πρωτεύουσες Αφρικής!

Χάρτης Ασίας

Ασία Πρωτεύουσες

Αυστραλία & Ωκεανία

Χάρτης Βόρειας Αμερικής

Βόρεια Αμερική Πρωτεύουσες
Νότια Αμερική χάρτης

Νότια Αμερική Πρωτεύουσες


Υδάτινα σώματα: Κουίζ
Μεγαλύτερα ποτάμια στον κόσμο
World Λιμνών
World ωκεανούς και τις θάλασσες
Ατλαντικός Ωκεανός
Ινδικός Ωκεανός
     Ειρηνικός Ωκεανός
    Λίμνες
Ποτάμια
θάλασσες  της Ευρώπης
     Ποτάμια 
     Λίμνες 
     
Βουνά & Οροσειρές:  Κουίζ



 

Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

πηγή: www.alfavita.gr

Σύμφωνα με πρόσφατη (2012) μελέτη της UNESCO κάθε ώρα διδακτικού έργου ενός καθηγητή αντιστοιχεί σε 4 ώρες εργασίας γραφείου!
 
Αυτό συμβαίνει διότι η δυσκολία μίας εργασίας καθορίζεται κατά βάση από το πλήθος και τη δυσκολία των αποφάσεων που καλείται να λάβει ο εργαζόμενος κατά τη διάρκειά της.
Και μαντέψτε ποιο είναι το επάγγελμα στο οποίο ο εργαζόμενος πρέπει να λαμβάνει συνεχώς σημαντικές αποφάσεις για την πορεία της εργασίας του.
Αυτός είναι και ο λόγος που οι εκπαιδευτικοί παθαίνουν συχνά υπερκόπωση, burnout και γενικώς στρεσάρονται πολύ περισσότερο από άλλους εργαζόμενους.
Παραθέτω παρακάτω ένα άρθρο του Χρήστου Κάτσικα για την εξουθένωση των εκπαιδευτικών.

Τα μέτρα του Υπουργείου Παιδείας .βλάπτουν σοβαρά την υγεία των εκπαιδευτικών

Του Χρήστου Κάτσικα

Αν και ο επίσημος κρατικός λόγος χέρι χέρι με τις ηλεκτρονικές μας κουβερνάντες, τα ΜΜΕ και τους παλατιανούς δημοσιογράφους πασχίζουν να πείσουν την κοινή γνώμη ότι οι εκπαιδευτικοί είναι οι «τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας», ότι εργάζονται ελάχιστες ώρες την ημέρα και λίγους μήνες το χρόνο, όλες οι έρευνες, στην Ευρώπη, στην Αμερική και στη χώρα μας αποδεικνύουν εδώ και πολλά χρόνια ότι το επάγγελμα του εκπαιδευτικού κατέχει μια από τις πρώτες θέσεις στον κατάλογο των στρεσογόνων επαγγελμάτων. Οι εκπαιδευτικοί ανήκουν στην ομάδα των επαγγελματιών που είναι ιδιαίτερα επιρρεπείς στο «σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης».

Η επαγγελματική εξουθένωση είναι ένα σύνδρομο σωματικής και ψυχικής εξάντλησης στα πλαίσια του οποίου ο εκπαιδευτικός κατακλύζεται από έλλειψη ενθουσιασμού και προσδοκιών, απογοήτευση, απάθεια, αδράνεια, χάνει το ενδιαφέρον του και τα όποια θετικά συναισθήματα έχει για τους μαθητές του, διαμορφώνει αρνητική εικόνα για τον εαυτό του και αδυνατεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που ανακύπτουν κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.

Σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία το 5-25% των εκπαιδευτικών υποφέρει από το σύνδρομο της επαγγελματικής εξουθένωσης. Στη Γερμανία το ένα τρίτο των εκπαιδευτικών αισθάνεται επαγγελματικά ακρωτηριασμένο, ενώ ένα δεύτερο τρίτο αισθάνεται παραγνωρισμένο και κουρασμένο. Αιτίες είναι οι πολυάριθμες τάξεις, οι αυξανόμενες απαιτήσεις του επαγγέλματος και η συμπεριφορά των μαθητών. Το άγχος, οι απαιτήσεις, ο φόρτος εργασίας και η πίεσης από τον έλεγχο των σχολικών επιθεωρητών είναι κάποιοι από τους λόγους που ωθούν πολλούς εκπαιδευτικούς σε παραίτηση, όπως έγραφε η εφημερίδα Guardian (2-8-2000).

Στη Γαλλία οι εκπαιδευτικοί έχουν περισσότερο άγχος συγκριτικά με άλλα επαγγέλματα, (όπως αναφέρεται στην εφημερίδα Times Educational Supplement / 12-10-2001), ενώ κατά την ίδια εφημερίδα (2-3-2001) και στον Καναδά αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λόγω του άγχους και του υπερβολικού φόρτου εργασίας. Στην επαρχία Skatchewan μάλιστα, το 30% των εκπαιδευτικών παραιτείται μετά από 5 χρόνια εκπαιδευτικής υπηρεσίας. Το άγχος τους προκαλείται από την έλλειψη βιβλίων, την ένταξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στην τάξη, τη γραφειοκρατία, το νέο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών.

Τέλος η αύξηση του αριθμού των μαθητών στις ΗΠΑ, χωρίς την απαιτούμενη υποδομή στα σχολεία, δημιουργεί αγχογόνες καταστάσεις, όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας Los Angeles Times (25-9-2000)


Ας έρθουμε τώρα στη χώρα μας

Στην Ελλάδα, διάφορες έρευνες1 συγκλίνουν ότι ένα ποσοστό των εκπαιδευτικών που φτάνει περίπου το 25% βιώνει υψηλή ή μεσαία συναισθηματική εξάντληση, ενώ καταγράφεται επίσης ότι ένα ακόμη μεγαλύτερο τμήμα εκπαιδευτικών αισθάνεται ότι δεν μπορεί να είναι αποτελεσματικό στη δουλειά του.

Σύμφωνα με έρευνα που παρουσίασε το Ελληνικό Ινστιτούτο Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας (ΕΛΙΝΥΑΕ) το 2000 αναφέρεται ότι από τα πλέον συνήθη προβλήματα που σχετίζονται με την εργασία είναι το άγχος σε ποσοστό 28% και η επαγγελματική εξουθένωση σε ποσοστό 23%. Σε άλλη έρευνα (Κάντας - Αρέθας, 1998) αναφέρονται ως κυριότερες πηγές άγχους, ο υπερβολικός φόρτος εργασίας, η έλλειψη κονδυλίων, η οργανωτική και διοικητική δομή του σχολείου, το επίπεδο των μαθητών, ο χαμηλός μισθός, η έλλειψη σεβασμού, η έλλειψη ευκαιριών για επιμόρφωση κλπ. Όλα αυτά τα βλέπει ως πηγή επαγγελματικού άγχους πάνω από το 70% των εκπαιδευτικών.

ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΗΣ

Όταν δεν βλέπεις νόημα στη δουλειά σου - όταν δεν νιώθεις ικανοποίηση από τη δουλειά σου

Ας πάρουμε τα πράγματα με μια σειρά: η αναμονή του διορισμού, συνήθως πολύχρονη, η αλλεπάλληλη τοποθέτηση σε θέσεις «αναπληρωτή», και οι μετακινήσεις σε διάφορες περιοχές του ελλαδικού χώρου λιπαίνουν το έδαφος της επαγγελματικής εξουθένωσης του εκπαιδευτικού.

Ας αρχίσουμε από τον πτυχιούχο μιας καθηγητικής σχολής ο οποίος ενδιαφέρεται να βρει μια θέση εκπαιδευτικού στη σχολική εκπαίδευση. Και για να μη μιλάμε στον αέρα ας δούμε τι προβλέπει ο νέος νόμος για τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών: Ακούστε λοιπόν: τελειώνει κάποιος π.χ τη φιλολογία. Για να έχει τη δυνατότητα απλά να διεκδικήσει μια θέση στη σχολική εκπαίδευση πρέπει να ολοκληρώσει ξέχωρα από τα άλλα τα μαθήματά του ένα εξάμηνο σπουδών εντός ή εκτός των προπτυχιακών του σπουδών για να λάβει Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας. Μετά από αυτό πρέπει να στοχεύσει σε πιστοποίηση ξένης γλώσσας και χειρισμού Η/Υ καθώς αυτά του προσφέρουν κάποια μόρια. Παράλληλα, πρέπει να επιστρέψει σε φροντιστηριακά θρανία για να μπορέσει να πάρει μέρος σε κάποιον ή σε κάποιους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. Παράλληλα πρέπει να έχει στο νου του κάποιο μεταπτυχιακό καθώς και αυτό μοριοδοτείται. Ωστόσο όλα αυτά πρέπει να συνδυαστούν με όργωμα της επαρχίας για να μαζευτούν μόρια εφόσον βέβαια έχει εξασφαλίσει μια κάποια χρηματοδότηση από την οικογένεια. Αν όλα αυτά πάνε καλά και η οικογένεια έχει τη δυνατότητα να τον χρηματοδοτεί περίπου 5-10 χρόνια μετά την κτήση του πτυχίου του δίνει στο ΑΣΕΠ, σε έναν διαγωνισμό που είναι τροχός της τύχης και που απαξιώνει το ίδιο του το πτυχίο. Σε περίπτωση που ανήκει στο προνομιούχο 5% περίπου και έχει προβιβάσιμο βαθμό στο διαγωνισμό δεν έχει καθόλου σίγουρο ότι αυτό θα του ανοίξει την πόρτα του σχολείου. Αν ξεπεράσει και αυτό το εμπόδιο και προσληφθεί τότε για δυο χρόνια κινδυνεύει να μετατραπεί σε υπήκοο καθώς θα βρεθεί κάτω από το άγρυπνο βλέμμα του μέντορα του σχολικού σύμβουλου και του διευθυντή που μπορούν, με βάση το θεσμικό πλαίσιο να τον οδηγήσουν στην αφετηρία με μια αρνητική κρίση. Το νέο αυτό νομοθετικό πλέγμα μπορεί να δημιουργήσει πραίτορες και υπηκόους. Αυτό μπορεί να είναι το έδαφος για να έχουμε μια νέας μορφής επαγγελματική εξουθένωση του εκπαιδευτικού, από τα αποδυτήρια, δηλαδή από τα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής του πορείας.

Ας έρθουμε τώρα στους εκπαιδευτικούς που έχουν 5 ή 10 ή 20 χρόνια υπηρεσίας. Σε ποιο ακριβώς περιβάλλον ζουν και εργάζονται; Ποιο είναι το υπαρκτό σχολείο;

Μιλάμε για το σχολείο των δυσαρεστημένων. Αυτή είναι η σωστή ονομασία του σημερινού σχολείου που βιώνει ο εκπαιδευτικός. Ας προσέξουμε

Οι γονείς είναι δυσαρεστημένοι καθώς πληρώνουν πολύ ακριβά τη φοίτηση των παιδιών τους στην κατ' επίφαση δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση. Μάλιστα η δυσαρέσκειά τους τροφοδοτείται δικαίως, ακόμη περισσότερο σήμερα, αφού η «επένδυση» στο σχολικό των παιδιών τους, έχει όλο και λιγότερη «απόδοση» όπως αποδεικνύει η καθημερινή εμπειρία και τα στατιστικά στοιχεία με τους δεκάδες χιλιάδες άνεργους, ετεροαπασχολούμενους και υποαπασχολούμενους πτυχιούχους. Ας τους ρωτήσουμε ποιος νομίζουν ότι φταίει: ο εκπαιδευτικός.

Οι μαθητές είναι δυσαρεστημένοι γιατί «ροκανίζουν» την εφηβεία τους στο τρίγωνο σχολείο - φροντιστήριο - ιδιαίτερο σ΄ ένα «εκπαιδευτικό σύστημα αμάθειας». Περισσότερο από ποτέ το σχολείο βιώνεται από τους πρωταγωνιστές του ως χώρος «εξεταστικής θυσίας», σαν μια άχαρη και ψυχρή «αίθουσα αναμονής» στην οποία αναγκαστικά περιμένει ο μαθητής μέχρι να έρθει η ώρα του μοιράσματος των τίτλων. Ας τους ρωτήσουμε τι νομίζουν ότι ευθύνεται για την άχαρη ζωή τους: Ο εκπαιδευτικός

Οι εκπαιδευτικοί είναι δυσαρεστημένοι γιατί παράλληλα με τα οικονομικά προβλήματα που τους οδηγούν στην αναζήτηση δεύτερης δουλειάς, βαραίνουν και τα βαριεστημένα μάτια των μαθητών που προγυμνάζονται στο διπλανό φροντιστήριο ενώ από την άλλη «πλακώνονται» από το εχθρικό υπονοούμενο της κοινής γνώμης που έντεχνα κατευθύνεται να τους θεωρεί μοναδικούς υπεύθυνους.


Πλησιάζουμε την καρδιά του προβλήματος. Ξέρετε ποιο γεγονός μπορεί να σπάσει το ηθικό ενός εκπαιδευτικού περισσότερο ακόμη και από την οικονομική θηλιά που του έχει βάλλει το Υπουργείο Παιδείας; Γιατί να διαβάσω δάσκαλε;


Ας δούμε τώρα ορισμένες πιο χειροπιαστές αιτίες

1) Η συμπεριφορά των μαθητών, (όσο το σχολείο απαξιώνεται, όσο ο νέος άνθρωπος απομακρύνεται έντεχνα από την αντίληψη ότι η γνώση είναι δύναμη που μπορεί να αλλάξει τον κόσμο αρκεί να κάνει συλλογικά όνειρα, όσο οι επαγγελματικές προοπτικές στενεύουν, όσο ο εκπαιδευτικός σπρώχνεται να αντιμετωπίσει το μαθητή χωρίς τη λογική της διαπαιδαγώγησης, τόσο θα αυξάνουν τα φαινόμενα της σχολικής παραβατικότητας, το φτύσιμο και η παγερή αδιαφορία),

2) οι κακές εργασιακές σχέσεις, (μισθός, εξέλιξη, έλλειψη εποπτικού υλικού, η αίσθηση ότι δεν ελέγχει αυτά που συμβαίνουν στο χώρο εργασίας του, η αίσθηση ότι δεν τον λαμβάνουν καθόλου υπόψη στις εκπαιδευτικές αλλαγές , το ραβε - ξήλωνε),

3) Η καλλιέργεια ανταγωνιστικού κλίματος μεταξύ των εκπαιδευτικών, η ανασφάλεια της αρνητικής αξιολόγησης,

4) Οι οργανωτικές απαιτήσεις της εκπαίδευσης, και συγκεκριμένα, η ανάγκη συνεχούς παρακολούθησης και ολοκλήρωσης του αναλυτικού προγράμματος σε συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια, (για παράδειγμα στα Λύκεια με τις πανελλαδικές. Το σχολείο και η μαθησιακή διαδικασία αντιμετωπίζεται σαν μια εταιρεία τραίνων που το μόνο που ενδιαφέρει είναι να τηρηθούν τα ωράρια)

5) Η αδυναμία του να αντεπεξέλθει στα διδακτικά του καθήκοντα, είτε λόγω απειρίας είτε λόγω ανεπάρκειας (ανεπαρκή επιμόρφωση, αλλαγές στο γνωστικό και διδακτικό αντικείμενο)

6) Η διάψευση των προσδοκιών του για το ρόλο του στην εκπαίδευση, η αίσθηση της εγκατάλειψης και ο συμβιβασμός με την υπάρχουσα κατάσταση.
 
1. Άρθρο του ψυχίατρου Δρ. Αναστάσιου Πλατή. Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα: Πρόοδος 26.05.07


 

Human planet by BBC

Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013

Τα σκαθάρια της κοπριάς προσανατολίζονται με βάση τον Γαλαξία

Πηγή: www.in.gr

Έμπειροι αστρονόμοι αποδεικνύονται οι ταπεινοί κοπροκάνθαροι, καθώς, σύμφωνα με μελέτη Σουηδών επιστημόνων, βρίσκουν τον προσανατολισμό τους κοιτάζοντας τα αστέρια.
Ο άνθρωπος, τα πουλιά και οι φώκιες ήταν γνωστό ότι χρησιμοποιούσαν τον νυχτερινό ουρανό για τον προσανατολισμό τους. Τώρα όμως, στη λίστα έρχονται να προστεθούν και τα σκαθάρια της κοπριάς.

Όπως εξηγούν οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Λουντ με δημοσίευσή τους στην επιθεώρηση «Current Biology», τα «σκληροτράχηλα» έντομα χρησιμοποιούν τον Γαλαξία ώστε να προσανατολίζονται τη στιγμή που σπρώχνουν το ασυνήθιστο γεύμα τους που δεν είναι άλλο από ένα μπαλάκι κοπριάς.

«Οι κοπροκάνθαροι κινούνται πάντα με άξονα τον Γαλαξία αλλά σε οποιαδήποτε γωνία σε σχέση με τον προσανατολισμό τους. Τον χρησιμοποιούν ως σημείο αναφοράς» εξηγούν οι επιστήμονες.

Το τελετουργικό της… μπάλας

Τα σκαθάρια κοπριάς κινούνται κυρίως ακολουθώντας μια ευθεία πορεία. Όταν εντοπίσουν ένα βουναλάκι από ακαθαρσίες, δημιουργούν με αυτές μια μικρή μπαλίτσα την οποία στη συνέχεια ξεκινούν να σπρώχνουν για να τη μεταφέρουν σε ένα ασφαλές σημείο ώστε να την απολαύσουν με την ησυχία τους.

Η ευθεία πορεία που ακολουθούν στη συνέχεια είναι πολύ σημαντική, ώστε να μην επιστρέψουν και πάλι στο βουναλάκι και έρθουν αντιμέτωπα με τον λήσταρχο «Σκατέλη» ή αλλιώς με ένα άλλο σκαθάρι το οποίο θα επιχειρήσει να τους κλέψει τον πολύτιμο «θησαυρό».

«Αστρική» όραση

Η επικεφαλής της μελέτης Δρ Μαρί Ντάκε, είχε παλαιότερα παρατηρήσει ότι τα σκαθάρια κοπριάς κινούνταν με σημείο αναφοράς τους τον Ήλιο και τη Σελήνη. Ωστόσο, η ικανότητά τους να κινούνται με ακρίβεια ακόμη και τις νύχτες χωρίς φεγγάρι, προκάλεσε στην ερευνήτρια την περιέργεια να προχωρήσει σε νέα μελέτη του συγκεκριμένου είδους.

«Τα συγκεκριμένα σκαθάρια διαθέτουν σύνθετους οφθαλμούς» εξηγεί η Δρ Ντάκε.

«Ως γνωστόν, οι κάβουρες οι οποίοι επίσης έχουν σύνθετους οφθαλμούς μπορούν να διακρίνουν μερικούς από τους πιο λαμπρούς αστερισμούς στον νυχτερινό ουρανό. Ενδεχομένως τα σκαθάρια να μπορούν να κάνουν το ίδιο, δεν το γνωρίζουμε για την ώρα. Είναι κάτι το οποίο μελετάμε στην παρούσα φάση. Όταν όμως τους δείχνουμε μόνο τα λαμπρά αστέρια, εκείνα τείνουν να χάνονται. Άρα τα σκαθάρια δεν χρησιμοποιούν μόνο αυτά για να βρίσκουν τον προσανατολισμό τους» καταλήγει η επιστήμονας.
Οι κοπροκάνθαροι μαζεύουν λιχουδιές υπό το φως των άστρων (Πηγή: Current Biology)


ΑΠΟ ΤΟΝ «ΜΙΚΡΟ ΝΑΥΤΙΛΟ» ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ (1985)

H Μνήμη της Πατρίδας και της Γλώσσας που χάνεται... Το παρελθόν γίνεται παρόν και δυνατά γεμίζει το χρόνο με τις εικόνες του, όσο πληθαίνουν τα χρόνια που αφήνεις πίσω...

  ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΟΥΣ ΠΕΡΠΑΤΑΜΕ. Λέμε τον ουρανό “ουρανό” και τη θάλασσα “θάλασσα”. Θ’ αλλάξουν όλα μια μέρα κι εμείς μαζί τους θ’ αλλάξουμε, αλλά η φύση μας ανεπανόρθωτα θα ‘ναι χαραγμένη πάνω στη γεωμετρία που καταφρονέσαμε στον Πλάτωνα. Και μεσ’ απ’ αυτήν, όταν σκύβουμε, όπως σκύβουμε καμιά φορά πάνω στα νερά του νησιού μας, θα βρίσκουμε τους ίδιους καστανούς λόφους, όρμους και κάβους, τους ίδιους ανεμόμυλους και τις ίδιες ερημοκλησιές, τα σπιτάκια που ακουμπάνε το ‘να στ’ άλλο, και τ’ αμπέλια που κοιμούνται σα μικρά παιδιά, τους τρούλους και τους περιστεριώνες.
  Δε θέλω να πω αυτά τα ίδια. Θέλω να πω τις ίδιες φυσικές και αυθόρμητες κινήσεις της ψυχής που γεννούν και διατάσσουν προς ορισμένη κατεύθυνση την ύλη. Τις ίδιες αναπάλσεις, τις ίδιες ανατάσεις προς το βαθύτερο νόημα ενός ταπεινού Παραδείσου, που είναι ο αληθινός μας εαυτός, το δίκιο μας, η ελευθερία μας, ο δεύτερος και πραγματικός ηθικός μας ήλιος.Οδυσσέας Ελύτης ο «Έλληνας ποιητής»

Αφροδίτη της Μήλου: Το αριστούργημα της ελληνιστικής γλυπτικής

 
Αφροδίτη της Μήλου: Το αριστούργημα της ελληνιστικής γλυπτικής  Φανερώθηκε στη φαντασία ενός σπουδαίου γλύπτη, που το όνομά του ξεχάστηκε απ’ το χρόνο. Η θεϊκή μορφή της πήρε ζωή από τη σμίλη του κι αναδύθηκε εκθαμβωτική μέσα από ένα ακατέργαστο κομμάτι λευκού μαρμάρου. Η θεϊκή μορφή της πήρε ζωή από τη σμίλη του κι αναδύθηκε εκθαμβωτική μέσα από ένα ακατέργαστο κομμάτι λευκού μαρμάρου.
  Λατρεύτηκε για καιρό, όπως όλα δείχνουν, στα προπύλαια ενός σταδίου. Κι ύστερα, όταν οι αρχαίοι θεοί κυνηγήθηκαν, κρύφτηκε στη γη της Μήλου και σκεπάστηκε από τη σκόνη της Ιστορίας. Την ξανάφεραν στο φως, αιώνες αργότερα, η τύχη και η αξίνα ενός ανυποψίαστου αγρότη που σκόνταψε στο πέτρινο σώμα της, λίγα μέτρα μακριά από το αρχαίο θέατρο του νησιού.
   Τη διεκδίκησαν παθιασμένα και πεισματικά Γάλλοι και Οθωμανοί. Ύστερα από έναν ολόκληρο χρόνο, με τα χέρια της χαμένα μάλλον σε κάποια βιαστική μεταφορά, κατέληξε πολύτιμο «λάφυρο» στο αμπάρι μιας γαλλικής φρεγάτας, άφησε πίσω της οριστικά τον τόπο που τη γέννησε και εγκαταστάθηκε, ξενιτεμένη αλλά αδιαφιλονίκητη πρωταγωνίστρια, στο Μουσείο του Λούβρου.
   Η θεά του έρωτα παραμένει από τότε ακίνητη στο ψηλό της βάθρο στο Παρίσι, η εμβληματική εικόνα της όμως ταξιδεύει αδιάκοπα, μεταφέροντας παντού λίγο από το φως του Αιγαίου, συνοψίζοντας το ιδανικό της ομορφιάς, σαγηνεύοντας εκατομμύρια ανθρώπων και θυμίζοντας σ’ όλους τον μοναδικό τόπο της καταγωγής της: «Η Αφροδίτη της Μήλου»… Ένα αριστούργημα της ελληνιστικής γλυπτικής, γεννημένο ανάμεσα στον 3ο και τον 1ο αιώνα π.Χ. που έγινε παγκόσμιο σύμβολο όντας, ταυτόχρονα, το πιο αντιπροσωπευτικό δείγμα ενός μοναδικού πολιτισμού.

Η ανακάλυψή της

  Tο άγαλμα ανακαλύφθηκε στις 8 Απριλίου 1820 από έναν Έλληνα χωρικό, σε χώρο που ταυτίστηκε με το αρχαίο Γυμνάσιο της Μήλου. Κοντά έτυχε να βρίσκεται ο αξιωματικός του γαλλικού ναυτικού O. Voutier, ο οποίος κατάλαβε ότι επρόκειτο για έργο μεγάλης αξίας και ειδοποίησε το Γάλλο πρόξενο στη Μήλο. Τα νέα της ανακάλυψης έφτασαν στο Γάλλο πρεσβευτή στην Υψηλή Πύλη μαρκήσιο de Rivière, ο οποίος αγόρασε τελικά το έργο, έστω και υπό την πίεση που ασκούσε η παρουσία γαλλικού πολεμικού πλοίου στη Μήλο. Το άγαλμα προσφέρθηκε στο βασιλιά Λουδοβίκο ΙΗ΄, ο οποίος το δώρισε αμέσως στο Λούβρο.

 Τα χαρακτηριστικά της

   Πρόκειται για ένα μαρμάρινο άγαλμα ύψους 2,11 μέτρων και βάρους περίπου 900 κιλών. Το έργο αναπαριστά μια νεαρή γυναικεία μορφή. Ο κορμός της είναι γυμνός ενώ το ένδυμα καλύπτει τους γοφούς και τα πόδια της. Η μορφή στηρίζεται στο δεξί της πόδι, ενώ το αριστερό κάμπτεται προς τα εμπρός και αριστερά. Ο κορμός κάμπτεται και συστρέφεται, δίνοντας την εντύπωση της κίνησης, παρά το στατικό χαρακτήρα του αγάλματος. Το πρόσωπο είναι απαθές, αυστηρό και ευγενικό. Η ταύτιση του έργου με την Αφροδίτη στηρίζεται στην εικονογραφική του ομοιότητα με τις ασφαλώς αναγνωρισμένες αναπαραστάσεις της θεάς και, ενώ είναι μακράν η πιθανότερη, δεν μπορεί να θεωρηθεί απολύτως βέβαιη. Το άγαλμα φιλοτεχνήθηκε στα τέλη του 2ου αι. π.Χ., ίσως από Μικρασιάτη γλύπτη, και εγγράφεται στο κίνημα της αναβίωσης των αξιών της κλασικής τέχνης στα τέλη της ελληνιστικής εποχής.
   Σήμερα ένα γύψινο αντίγραφο της Αφροδίτης βρίσκεται στην είσοδο του Αρχαιολογικού Μουσείου Μήλου, ενώ το σημείο εύρεσης του αγάλματος μνημονεύεται από μια μαρμάρινη επιγραφή.
 

«Όλοι έχουμε δικαιώματα» μια έκδοση από τον Συνήγορο του Παιδιού

 
 
Ξεφυλλίστε κάτω μια έκδοση από τον Συνήγορο του Παιδιού που αφορά στα δικαιώματα που έχουν όλα τα παιδιά ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ.

Πρόκειται για ένα πολύ ευχάριστο e-book (ηλεκτρονικό βιβλίο).

Πατήστε τα βελάκια δεξιά για αλλαγή σελίδας…

Επιλέξτε την εικόνα …

Δεκάλογος κατά της σωματικής τιμωρίας στα παιδιά





                                    Κλικάρετε εδώ για να τον διαβάσετε!

Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2013

Ελληνικά τοπία στη θέα του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού

Πηγή: www.in.gr NASA

«Η Πάτρα, στην είσοδο του κορινθιακού Κόλπου, Ελλάδα. Είναι εκπληκτικό πόσο καθαρά ξεχωρίζει η γέφυρα στο γαλάζιο» - Κρις Χάντφιλντ
«Ανεπίσημη ημέρα της Ελλάδας» ανακήρυξε τη 14η Ιανουαρίου ο Κρις Χάντφιλντ, ο Kαναδός αστροναύτης που βρίσκεται στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό.
Περνώντας επάνω από τη χώρα μας δημοσίευσε στο Twitter μια σειρά από εικόνες, συνοδεύοντάς τες με σύντομα σχόλια-περιγραφές. Η υποδοχή ήταν θερμή από τους απανταχού Έλληνες και όχι μόνο.
Δείτε από ψηλά το Ηράκλειο με τα Ανάκτορα της Κνωσού, τη νότια Πελοπόννησο, τη Ρόδο, την Πάτρα με τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και την Αθήνα, μαζί με τα σχόλια του Χάντφιλντ στο carrousel που συνοδεύει αυτό το κείμενο. Μπορείτε να ακολουθήσετε τον δημοφιλή αστροναύτη στο @Cmdr_Hadfield στο Twitter .
 
 
 

Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2013

Dylan’s “Forever Young”

 Για να θυμούνται οι παλιότεροι και να μαθαίνουν οι νεότεροι...

“May you grow up to be righteous, may you grow up to be true… May you stay forever young.”






Οι στίχοι του αποτελούν συμβουλές Ζωής για ....παντοτινά νέους!!!

May you grow up to be righteous
May you grow up to be true
May you always know the truth
And see the lights surrounding you
May you always be courageous
Stand upright and be strong
May you stay forever young
Forever young, forever young
May you stay forever young



 

Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών: Μουσικό εργαστήρι για παιδιά με αυτισμό

Παιδιά ηλικίας 5-10 ετών με προβλήματα αυτισμού θα έχουν την ευκαιρία να πειραματιστούν με μουσικά όργανα και να συμμετάσχουν σε μουσικές δραστηριότητες, που διοργανώνει η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, από 1 έως 23 Φεβρουαρίου 2013.

Το εκπαιδευτικό εργαστήριο "η Μουσική αγαπάει τον αυτισμό" εξελίσσεται σε πέντε συναντήσεις και ολοκληρώνεται με μια διαδραστική συναυλία μουσικής, με την ενεργό συμμετοχή των παιδιών στην εκτέλεση του μουσικού ρεπερτορίου.
Η μουσική λειτουργεί, μεταξύ άλλων, επικουρικά ως μέσο για την καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτωνκαι συναισθηματικής ωρίμανσης του ατόμου με αυτισμό. Στόχος της διοργάνωσης του εργαστηρίου είναι η δημιουργική επαφή γονέων-παιδιών, (απαραίτητη η παρουσία και των δύο καθ' όλη τη διάρκεια του εργαστηρίου), με εργαλείο τη μουσική.
Καθ' όλη τη διάρκεια του εργαστηρίου οι μουσικοί αλληλεπιδρούν με τα παιδιά, τα οποία παίρνουν μέρος σε διάφορα παιχνίδια αυτοσχεδιαστικού χαρακτήρα με βάση τους τη μουσική. Οι δραστηριότητες που στηρίζονται στη ρυθμική αγωγή της μουσικής και τους χρωματισμούς είναι ποικίλες, ενώ έννοιες όπως η παύση, η ένταση, η ταχύτητα χρησιμοποιούνται συνδυαστικά για την έκφραση συναισθημάτων και την κατανόηση απλών εννοιών μέσα από επαναλαμβανόμενα ακούσματα.
Το δημιουργικό παιχνίδι με κρουστά όργανα, η συμμετοχή των μουσικών και οι μουσικο-κινητικές δραστηριότητες ωθούν τα παιδιά να συμμετάσχουν ενεργά, να καθορίσουν και να εμπλουτίσουν το ρεπερτόριο των μουσικών ανάλογα με τις προτιμήσεις τους.
Έτσι οδηγούνται στην τελική παρουσίαση και εκτέλεση της συναυλίας, με αποτύπωση της μουσικής με χρώματα και σχήματα και με την ενεργό συμμετοχή των γονέων-συνοδών.
Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί από τη μουσικολόγο και τη μουσικοθεραπεύτρια Χριστίνα Παναγιωτάκου και τον μαέστρο Μίλτο Λογιάδη, μαζί με μια ομάδα μουσικών και συνεργατών.
Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, Λεωφόρος Συγγρού 107 - 109, Αθήνα
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 210 9005 800

Μίλτος Σαχτούρης (Αθήνα, 29 Ιουλίου 1919 – Αθήνα, 29 Μαρτίου 2005), Οι απομείναντες

Μίλτος Σαχτούρης
(Αθήνα, 1919 – Αθήνα, 2005) 

Οι απομείναντες




Όμως υπάρχουν ακόμα
λίγοι άνθρωποι
που δεν είναι κόλαση
η ζωή τους

υπάρχει το μικρό πουλί ο κιτρινολαίμης
η Fraulein Ramser
και πάντοτε του ήλιου οι απομείναντες
οι ερωτευμένοι με ήλιο ή με φεγγάρι

ψάξε καλά
βρες τους, Ποιητή!
κατάγραψέ τους προσεχτικά
γιατί όσο παν και λιγοστεύουν

       λιγοστεύουν...


Edutopia Webinar - How the Brain Learns Best: Strategies to Make Learning Stick

H Νευροεπιστήμη συνιστά ένα σύνθετο Πεδίο που οι εκπαιδευτικοί δεν στρέφονται συχνά προς αυτήν. Γνωρίζοντας, όμως, μερικές βασικές έννοιες μπορεί να σας βοηθήσει να σχεδιάσετε τις στρατηγικές διδασκαλίας που θα ωθήσουν τους μαθητές μας να είναι πιο δεκτικοί στη μάθηση. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για αυτό το θέμα και να δείτε περισσότερες εκπομπές στην ιστοσελίδα μας: http://www.edutopia.org/webinar

Διοργανωτής: Grace Rubenstein, ανώτερος παραγωγός Edutopia
Παρουσιαστής: Judy Willis, καθηγήτρια Μέσης Εκπαίδευσης και Νευρολόγος με επίκεντρο την έρευνα του εγκεφάλου και τις στρατηγικές στην τάξη που απορρέουν από αυτήν την έρευνα.
Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ομιλία!!!

Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013

Little Alchemy: Νερό + φωτιά + γη + αέρας = ; ? !

πηγή: http://littlealchemy.com/

Μία διαδραστική εφαρμογή που προάγει την Ανακαλυπτική Μάθηση!

Η βασική ιδέα είναι ο συνδυασμός των διαφόρων στοιχείων για τη δημιουργία έως και 290 συνολικά στοιχείων. Το δύσκολο, αλλά και δημιουργικό, μέρος είναι ότι παρέχονται μόνο  4 βασικά στοιχεία κατά την έναρξη του παιχνιδιού. Νερό, φωτιά, γη και αέρας. Ακόμα κι αν αυτό ακούγεται σαν ένα αρκετά εύκολο έργο, πιστέψτε με,  χρειάζεται πολλή φαντασία και περιέργεια για να συγκεντρώσετε όλα τα στοιχεία, μαζί με τους μαθητές σας.
Όταν παίζετε με το πρόγραμμα περιήγησης, μπορείτε να αποθηκεύσετε την πρόοδό σας μέσω της καταγραφής στο λογαριασμό Μικρή Αλχημεία ή μέσω του Google λογαριασμού σας. Αυτό βοηθάει πολύ στο να συνεχίσετε από εκεί που είχατε μείνει. Η κινητή έκδοση για το παιχνίδι είναι επίσης διαθέσιμο για το Android. Δεν είμαι σίγουρος αν αυτό είναι διαθέσιμο για άλλες πλατφόρμες.
Μπορείτε επίσης να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα που είναι αφιερωμένη στην παροχή συνδυασμών των στοιχείων. Να σας προειδοποιήσω, όμως, ότι όταν ρίξετε μια ματιά στον κατάλογο των συνδυασμών από το παραπάνω σύνδεσμο, μπορεί να χάσετε τη δημιουργικότητά σας! Εξαιρετική Εφαρμογή!!!

Kids... by Vivian Maier

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...