πηγή: http://2dim-ag-varvar.att.sch.gr/
Σήμερα κατά τη διάρκεια της τελευταίας ώρας πέρασα από τα τμήματα της πρώτης, έτσι απλά για να επικοινωνήσω με τα πρωτάκια και να τους πω ένα … γεια! Πέτυχα τους μαθητές της κυρίας Καίτης να παίζουν με πλαστελίνη και … ζήλεψα! Η ιδέα από την κυρία τους ενθουσίασε τους λιλιπούτειους φίλους μας και ευθύς αμέσως η τάξη μετατράπηκε σε εργαστήρι κατασκευής γραμμάτων, συλλαβών και λέξεων που είχαν μάθει αυτές τις ημέρες!
Αποτελεί κοινό τόπο στη διδακτική της πρώτης ανάγνωσης και γραφής ότι οι ιδέες, γνώσεις, συμπεριφορές των παιδιών σχετικά με τον γραπτό λόγο είναι νοητικές ενεργητικές κατασκευές και όχι ετοιμοπαράδοτες γνώσεις αποκτημένες μέσα από μια τυπική διδασκαλία δεξιοτήτων. Το κάθε παιδί, ανάλογα με τις κοινωνικές – οικονομικές συνθήκες της ζωής του και τις ευκαιρίες του πρώιμου γραμματισμού, διαγράφει την προσωπική, ξεχωριστή, ολόδική του πορεία προς την κατάκτηση του γραπτού λόγου. Η «ανάδυση του γραμματισμού» αποτελεί μια συνολική παιδαγωγική στάση, αντίληψη, φιλοσοφία απέναντι στη διδασκαλία και τη μάθηση του γραπτού λόγου. Το κιναισθητικό ζωντάνεμα των γραμμάτων, των συλλαβών και των λέξεων συμβάλλει καταλυτικά προς την κατεύθυνση αυτή.
Τα ολοζώντανα γράμματα που δημιούργησαν τα τρομερά πρωτάκια εντυπώθηκαν έντονα μέσα μου σαν εικόνες και σαν παραστασιακές φιγούρες, αφού είμαι υπερ… κορεσμένος ως
ενήλικας από τη σημειωτική μόνο εκδοχή των γραμμάτων, εφόσον έχω να αναλάβω πρώτη τάξη εδώ και … είκοσι χρόνια!
ενήλικας από τη σημειωτική μόνο εκδοχή των γραμμάτων, εφόσον έχω να αναλάβω πρώτη τάξη εδώ και … είκοσι χρόνια!
Με τις σκέψεις αυτές πήρα από το χέρι ένα «λα» …χαιρέτησα τους μικρούς μαθητές και βγήκα ευτυχισμένος από την τάξη τους…