Την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου πραγματοποιήσαμε με τους μαθητές του διθέσιου δημοτικού σχολείου στο Saou της Προβηγκίας στη ΝΑ Γαλλία, το οποίο είχαμε επισκεφθεί (http://sykees8.blogspot.gr/2013/04/comenius-2013-comenius-meeting-in.html & http://sykees8.blogspot.gr/2013/05/comenius-comenius-program-thoughts-and.html) στο πλαίσιο του Προγράμματος Comenius (http://comeniusshowmeyourschool.blogspot.gr/ ) τον περασμένο Απρίλη, τη συγκεκριμένη δραστηριότητα-παιχνίδι, μέσω skype.
Ο τίτλος της: Μάντεψε τα τραγούδια της χώρας σου!
Σκοπός της δραστηριότητας: Οι μαθητές με μιμική και παιχνίδι να παρουσιάσουν τραγούδια της άλλης χώρας και εκείνοι με τη σειρά τους να μαντέψουν ποιο είναι το τραγούδι.
Ας πιάσουμε, λοιπόν, τον μίτο της διήγησης αυτής της δραστηριότητας από την ανάποδη. Λίγα, μόλις, δευτερόλεπτα μετά το τέλος της σύνδεσης και του παιχνιδιού μέσω skype -καθισμένοι σε κύκλο- ζήτησα από τους μαθητές μου να αναστοχαστούν αυτό που βίωσαν και να αναφέρουν ένα συναίσθημα ή μια σκέψη τους... Ό,τι αναδύθηκε είναι αποκαλυπτικό και το μοιραζόμαστε μαζί σας...
Χαρά... Ένιωσα ότι θα βγω από την αίθουσα και θα συναντήσω τα παιδιά από το Saou.... Λίγο άγχος στην αρχή, αλλά μετά υπέροχα... Θα ήθελα να τα καταφέρω και να πάω κάποτε σε αυτό το χωριό... Νομίζω ότι ζούμε στην ίδια χώρα την Ελλαδο - Γαλλία.... Θα ήθελα να έρθουν εδώ και να τους φιλοξενήσουμε... Να τους γνωρίσουμε την πόλη μας...Θέλω να μάθω πολύ καλά γαλλικά για να μπορώ να επικοινωνήσω μαζί τους... Κύριε, αυτό νομίζω ότι είναι το νόημα των Χριστουγέννων, να μοιράζεσαι πράγματα.... Πίστευα ότι θα σηκώσω το χέρι μου και θα πιάσω το χέρι της Γαλλίδας μαθήτριας... Ευτυχώς τα καταφέραμε!... Νιώθω τυχερή που το έζησα...
Ας πιάσουμε, λοιπόν, τον μίτο της διήγησης αυτής της δραστηριότητας από την ανάποδη. Λίγα, μόλις, δευτερόλεπτα μετά το τέλος της σύνδεσης και του παιχνιδιού μέσω skype -καθισμένοι σε κύκλο- ζήτησα από τους μαθητές μου να αναστοχαστούν αυτό που βίωσαν και να αναφέρουν ένα συναίσθημα ή μια σκέψη τους... Ό,τι αναδύθηκε είναι αποκαλυπτικό και το μοιραζόμαστε μαζί σας...
Ένιωσα ότι θα βγω από την αίθουσα και θα συναντήσω τα παιδιά από το Saou... I felt that I would get out of the classroom and meet kids from Saou ... |
Για το τέλος μία έκπληξη. Τι είναι αυτό; Ένα ρόδι! Έχουμε ένα χριστουγεννιάτικο έθιμο στην Ελλάδα. Το ρόδι συμβολίζει την καλή τύχη. Θέλουμε από εσάς να μετρήσετε μέχρι το 3. Εντάξει;! |
Μπορείτε να το μυρίσετε; Σας ευχόμαστε καλά Χριστούγεννα και Καλή Χρονιά! Φιλιά από την Αθήνα στο Saou! |
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους συντελεστές αυτού του Project: την καλή φίλη και συνάδελφο στο Saou, την Μartine Guillerme, τη μουσικό του σχολείου μας τη Βασιλική Νικολάου, την καθηγήτρια Γαλλικών, τη Σοφία Μήτσου και φυσικά τους μαθητές μας!
Αντί Επιλόγου: Έχοντας ως κοινό ζητούμενο όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα την ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών, με σημαντικότερη από αυτές την ενσυναίσθηση - και μάλιστα τη διαπολιτισμική- αναστοχαζόμενος αυτό που βιώσαμε και που μοιραζόμαστε μαζί σας, φρονώ ότι η συγκεκριμένη δραστηριότητα υπηρέτησε, τελικά, αυτόν τον κεντρικό στόχο και για αυτό τον λόγο τη σχεδιάσαμε παρέα με την Martine. Με τις σκέψεις αυτές, ας ξεκινήσουμε τα επόμενα σχέδιά μας!!!
Για το sykees8
Ευθύμης Χατζηευσταθίου
Για το sykees8
Ευθύμης Χατζηευσταθίου
On Friday, December 20th, we performed with the pupils of the two-seater primary school in Saou of Provence in SE France, which we visited last April as part of the Comenius program (http://comeniusshowmeyourschool.blogspot.gr/ ), this activity-game, via skype.
(http://sykees8.blogspot.gr/2013/04/comenius-2013-comenius-meeting-in.html & http://sykees8.blogspot.gr/2013/05/comenius-comenius-program-thoughts-and.html)
The title: Guess the songs of your country!
Purpose of the activity: Pupils with mime and play had to prepare and present the other country's songs and those in turn to guess which is the song?
Let's get down, therefore, the thread of the narrative of this activity in reverse. Only a few seconds after the end of connecting through skype and the end of the game-seated in a circle-I asked my pupils to reflect on what they had experienced and to indicate an emotion or a thought ... What emerged is revealing and share it with you ...
Joy ... I felt I would walk out of the classroom and will meet children from Saou .... A little anxiety at first, but after a wonderful ... I can do it and go once in this village ... I think we live in the same country Greece - France .... I would like to come here to entertain ... To know our city ... I want to learn French very well so I can contact them ... I think this is the meaning of Christmas, to share things .... I thought I would raise my hand and grab the hand of a French schoolgirl ... Luckily we made it ! ... I feel lucky that I lived ...
I thought I would raise my hand and grab the hand of a French schoolgirl ... |
First, then, started the activity the Greek pupils of the fifth grade of 2nd primary school St. Barbara:
Guess from the short gif the famous French song?! Νot? Listen, then, from the kids!
Then came the turn of French pupils from the charming village of Provence travel us to the blue waters of Aegean Sea!
Three boats with golden sails came the dawn, in the New Year. |
Let's listen the old Greek song by French pupils!!!
Greek pupils mime Zaz: je-veux
des bijoux de chez Chanel je n΄en veux pas
donnez-moi une limousine, j’en ferais quoi
offrez-moi la Tour Eiffel j΄en ferais quoi
Je veux d΄ l΄amour, d΄la joie de la bonne humeur
|
To the end, a surprise for you! What is this? A pomegranate! We have a Christmas custom in Greece. The pomegranate symbolizes good luck. We want you to count to three...Okay?! |
A great thank you to the drivers of this Project: good friend and colleague at Saou, Martine Guillerme, the music of our school Vasiliki Nikolaou, professor of French Sofia Mitsou and of course our pupils!
For Sykees8
Efthimis (Makis) Chatziefstathiou
Finally!!!! Τέλειο.... =)
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ Χαρά! Ποια, όμως, υπήρξε πρωτοπόρα σε παρόμοια δραστηριότητα; Ποια; Ε;!
ΑπάντησηΔιαγραφήΧιχιχι.... ποια??? Δεν πάει το μυαλό μου.... =)
ΑπάντησηΔιαγραφή