πηγή: www.lifo.gr
Μια έκθεση που εξυμνεί τη δύναμη της πρωτοπορίας του παραθέτοντας άγνωστες φωτογραφίες του μαζί με έγχρωμες δεκαπέντε σημαντικών φωτογράφων
1.
Ο Henri Cartier-Bresson είπε κάποτε: «Έγχρωμη φωτογραφία; Είναι κάτι που δε χωνεύεται, είναι άρνηση όλων των τρισδιάστατων αξιών της φωτογραφίας». Η απόρριψη του χρώματος βασιζόταν σε σνομπισμό (το χρώμα ήταν το μέσο του εμπορίου και της διαφήμισης) και σε κοινή λογική – τότε, η φωτογραφία ήταν ακόμα ένα αρχάριο, υποτυπώδες μέσο.
2.
O επιμελητής της έκθεσης Cartier-Bresson: A Question of Colour, η οποία ξεκινάει αυτή την εβδομάδα στο Somerset House του Λονδίνου, εξηγεί τη λογική του: «Αν εκλάβουμε τον σκεπτικισμό του Cartier-Bresson σχετικά με την έγχρωμη φωτογραφία ως πρόκληση, πόσο πειστική είναι η απάντηση;»
3.
4.
Δέκα άγνωστες φωτογραφίες του Cartier-Bresson πλαισιώνονται από 90 έγχρωμες, όλες από φωτογράφους που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο έχουν επηρεαστεί από την ιδέα της «αποφασιστικής στιγμής» του σπουδαίου καλλιτέχνη.
5.
6.
Η έκθεση θέτει πονηρά ερωτήματα, περισσότερα από αυτά που απαντά, αλλά ο πλούτος των έγχρωμων φωτογραφιών σίγουρα αντανακλά – και μερικές φορές υπερβάλλοντας – τον υπερφορτωμένο κόσμο στον οποίο ζούμε. Μπορεί να διαπιστώσετε ότι μένετε περισσότερο μπροστά στις ασπρόμαυρες φωτογραφίες του Cartier-Bresson, αν μη τι άλλο επειδή μέσα σε μια δίνη χρωμάτων, μοιάζουν πιο διαχρονικές, πιο αρμονικές – και πιο αθόρυβες.
7.
9.
10.
Ο Henri Cartier-Bresson είπε κάποτε: «Έγχρωμη φωτογραφία; Είναι κάτι που δε χωνεύεται, είναι άρνηση όλων των τρισδιάστατων αξιών της φωτογραφίας». Η απόρριψη του χρώματος βασιζόταν σε σνομπισμό (το χρώμα ήταν το μέσο του εμπορίου και της διαφήμισης) και σε κοινή λογική – τότε, η φωτογραφία ήταν ακόμα ένα αρχάριο, υποτυπώδες μέσο.
2.
O επιμελητής της έκθεσης Cartier-Bresson: A Question of Colour, η οποία ξεκινάει αυτή την εβδομάδα στο Somerset House του Λονδίνου, εξηγεί τη λογική του: «Αν εκλάβουμε τον σκεπτικισμό του Cartier-Bresson σχετικά με την έγχρωμη φωτογραφία ως πρόκληση, πόσο πειστική είναι η απάντηση;»
3.
4.
Δέκα άγνωστες φωτογραφίες του Cartier-Bresson πλαισιώνονται από 90 έγχρωμες, όλες από φωτογράφους που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο έχουν επηρεαστεί από την ιδέα της «αποφασιστικής στιγμής» του σπουδαίου καλλιτέχνη.
5.
6.
Η έκθεση θέτει πονηρά ερωτήματα, περισσότερα από αυτά που απαντά, αλλά ο πλούτος των έγχρωμων φωτογραφιών σίγουρα αντανακλά – και μερικές φορές υπερβάλλοντας – τον υπερφορτωμένο κόσμο στον οποίο ζούμε. Μπορεί να διαπιστώσετε ότι μένετε περισσότερο μπροστά στις ασπρόμαυρες φωτογραφίες του Cartier-Bresson, αν μη τι άλλο επειδή μέσα σε μια δίνη χρωμάτων, μοιάζουν πιο διαχρονικές, πιο αρμονικές – και πιο αθόρυβες.
7.
9.
10.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου