Πρακτικές Συμβουλές από την κυρία Ιωάννου Μάρθα,
μητέρα και τροχονόμο
Ηλικίες 7-12 ετών : Διέλευση σε σταυροδρόμι, χωρίς φανάρια/ Μαθαίνουμε
τα παιδιά μας να σκέπτονται για τον εαυτό τους.
1. Εξηγούμε στο παιδί μας τα στάδια που χρειάζονται για να διασχίσει με ασφάλεια ένα δρόμο χωρίς σηματοδότη. Συνεχίζουμε να του μιλάμε για τους κινδύνους της κυκλοφορίας. Συζητούμε με το παιδί μας τους κινδύνους της κάθε διαδρομής που πρόκειται εκείνο να κάνει (κυρίως αυτή του σχολείου).
2.
Αφού βεβαιωθούμε ότι το παιδί έχει κατανοήσει τα παραπάνω, του κάνουμε πρακτική εξάσκηση,
ξεκινώντας από ήσυχους δρόμους, που στο παρελθόν έχουμε διασχίσει μαζί. Το
παρακολουθούμε και βεβαιωνόμαστε, πριν το αφήσουμε μόνο του να το κάνει. 1. Εξηγούμε στο παιδί μας τα στάδια που χρειάζονται για να διασχίσει με ασφάλεια ένα δρόμο χωρίς σηματοδότη. Συνεχίζουμε να του μιλάμε για τους κινδύνους της κυκλοφορίας. Συζητούμε με το παιδί μας τους κινδύνους της κάθε διαδρομής που πρόκειται εκείνο να κάνει (κυρίως αυτή του σχολείου).
3. Δοκιμάζουμε το ίδιο αργότερα, σε πιο πολυσύχναστους δρόμους. Ελέγχουμε αν το παιδί μας μπορεί να κρίνει σωστά την ταχύτητα και την απόσταση των αυτοκινήτων σε έναν πολυσύχναστο δρόμο και συζητούμε μαζί του τα "ασφαλή περάσματα."
Του υπενθυμίζουμε να χρησιμοποιεί τις διαβάσεις πεζών, να μη διασχίζει δρόμους κάνοντας "ζιγκ-ζαγκ", αν υπάρχει νησίδα στη μέση λεωφόρου, τότε να διασχίζει τη λεωφόρο σα να πρόκειται για δύο ξεχωριστούς δρόμους, σταματώντας και περιμένοντας επάνω στη νησίδα.
4. Ντύνουμε το παιδί μας με λαμπερά χρώματα (ή χρώματα που "τραβούν το μάτι" των οδηγών) και βέβαια όχι με μαύρα ρούχα, έστω κι αν είναι της μόδας, ειδικά με μουντό ή συννεφιασμένο καιρό. Εξηγούμε στο παιδί, γιατί το ντύνουμε με τέτοια χρώματα, ειδικά τη νύχτα.
5. Πάνω απ’ όλα, οδηγούμε το παιδί με το παράδειγμά μας, τόσο σαν πεζοί όσο και σαν οδηγοί (ζώνες, κράνος). .
(Περισσότερες πληροφορίες στην ηλεκτρονική διεύθυνση της ΕΛΠΑ:
www.elpa.gr )
Α) Ερωτήσεις Κατανόησης Κειμένου
1) Αφού διαβάσεις το κείμενο διάλεξε και
κύκλωσε τη σωστή απάντηση:
Η
κυρία Ιωάννου δίνει τις συμβουλές….:
α)
στους μαθητές ενός σχολείου. β)
στους εκπαιδευτικούς ενός σχολείου.
γ)
σε γονείς.
δ)σε τροχονόμους.
Αν
υπάρχει νησίδα στη μέση λεωφόρου τότε το παιδί….:
α)
διασχίζει τη λεωφόρο, κάνοντας "ζιγκ-ζαγκ".
β)
δε διασχίζει τη λεωφόρο και ψάχνει άλλο ασφαλές πέρασμα.
γ)
διασχίζει τη λεωφόρο, σταματώντας και
περιμένοντας επάνω στη νησίδα, σα να
πρόκειται για δύο ξεχωριστούς δρόμους.
Ελέγχουμε
αν το παιδί μας μπορεί να κρίνει σωστά…:
α)
την ταχύτητα και την απόσταση των αυτοκινήτων σε έναν πολυσύχναστο δρόμο.
β)
την ταχύτητα και τον αριθμό των αυτοκινήτων σε έναν πολυσύχναστο δρόμο.
γ)
τον όγκο και την ταχύτητα των αυτοκινήτων σε έναν πολυσύχναστο δρόμο.
Ντύνουμε
το παιδί μας με λαμπερά χρώματα επειδή….:
α)
"τραβούν το μάτι" των οδηγών, ειδικά
τη νύχτα. β) του αρέσουν πολύ.
γ)
είναι της μόδας. δ)
του «πάνε».
2) Πώς καταλαβαίνεις το νόημα της
πέμπτης συμβουλής της τροχονόμου; Γράψε ένα παράδειγμα σαν πεζός κι ένα σαν
οδηγός.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Β) Ασκήσεις Γραμματικής
3) Να διακρίνεις τα είδη των προτάσεων και να
σημειώσεις δίπλα από κάθε πρόταση: Α για τις
απλές, Σ για τις σύνθετες και Ε για τις ελλειπτικές.
Πρόταση
|
|
Η
κυρία Ιωάννου είναι τροχονόμος και μητέρα.
|
|
Ντύνουμε
το παιδί μας με λαμπερά χρώματα.
|
|
Η
τροχονόμος δίνει συμβουλές.
|
|
4)
Το μωρό της κυρίας Ιωάννου έκανε την
«αταξία» του κι έσκισε ένα κομμάτι απ’ το έγγραφο με τις συμβουλές. Μπορείς να
τοποθετήσεις τις φράσεις στη σωστή σειρά, ώστε να σχηματίζεται νόημα:
πεζών/
σωστά / υπενθυμίζουμε / να χρησιμοποιεί / τις διαβάσεις / στο παιδί μας
…………………………………………………………………………………..
του
σχολείου / της διαδρομής / συζητούμε /
με το παιδί μας / τους κινδύνους
…………………………………………………………………………………..
5) Η κυρία Ιωάννου γνωρίζει καλά ότι
αρκετοί γονείς αγνοούν τις συμβουλές της και –δυστυχώς- ακόμη περισσότεροι δεν
τις εφαρμόζουν. Γι’ αυτό αρκετές φορές αρχίζει την ομιλία της έτσι:
α)
Αγαπητοί γονείς, εύχομαι…
1. Να εξηγήσετε στο παιδί σας
τα στάδια που χρειάζονται για να διασχίσει με ασφάλεια ένα δρόμο χωρίς
σηματοδότη. Να συνεχίσετε να του
μιλάτε για τους κινδύνους της κυκλοφορίας ………………….. με το παιδί σας τους
κινδύνους της κάθε διαδρομής που πρόκειται εκείνο να κάνει (κυρίως αυτή του
σχολείου)
2. Αφού βεβαιωθείτε ότι το παιδί έχει κατανοήσει τα παραπάνω, ……………… πρακτική εξάσκηση, ξεκινώντας από ήσυχους δρόμους, που στο παρελθόν έχετε διασχίσει μαζί………………………………………………….. πριν το αφήσετε μόνο του να το κάνει.
3.
…………………..το ίδιο αργότερα, σε πιο πολυσύχναστους δρόμους……………….αν το παιδί σας
μπορεί να κρίνει σωστά την ταχύτητα και την απόσταση των αυτοκινήτων σε έναν
πολυσύχναστο δρόμο και …………………. μαζί του τα "ασφαλή περάσματα."2. Αφού βεβαιωθείτε ότι το παιδί έχει κατανοήσει τα παραπάνω, ……………… πρακτική εξάσκηση, ξεκινώντας από ήσυχους δρόμους, που στο παρελθόν έχετε διασχίσει μαζί………………………………………………….. πριν το αφήσετε μόνο του να το κάνει.
……………………..να
χρησιμοποιεί τις διαβάσεις πεζών.
Όταν, πάλι, απευθύνεται στο ίδιο ακροατήριο για δεύτερη φορά και ορισμένοι γονείς εξακολουθούν να δείχνουν αδιαφορία για αυτό το τόσο σημαντικό θέμα, τότε ο λόγος της αρχίζει έτσι:
β) Αγαπητοί γονείς, επιτέλους….
1. Εξηγήστε
στο παιδί σας τα στάδια που χρειάζονται για να
διασχίσει με ασφάλεια ένα δρόμο χωρίς σηματοδότη. Συνεχίστε να του μιλάτε για τους κινδύνους της κυκλοφορίας
………………….. με το παιδί σας τους κινδύνους της κάθε διαδρομής που πρόκειται
εκείνο να κάνει (κυρίως αυτή του σχολείου)
2. Αφού βεβαιωθείτε ότι το παιδί έχει κατανοήσει τα παραπάνω, ……………… πρακτική εξάσκηση, ξεκινώντας από ήσυχους δρόμους, που στο παρελθόν έχουμε διασχίσει μαζί………………………………………………….. πριν το αφήσετε μόνο του να το κάνει.
2. Αφού βεβαιωθείτε ότι το παιδί έχει κατανοήσει τα παραπάνω, ……………… πρακτική εξάσκηση, ξεκινώντας από ήσυχους δρόμους, που στο παρελθόν έχουμε διασχίσει μαζί………………………………………………….. πριν το αφήσετε μόνο του να το κάνει.
3.
…………………..το ίδιο αργότερα, σε πιο πολυσύχναστους δρόμους……………….αν το παιδί σας
μπορεί να κρίνει σωστά την ταχύτητα και την απόσταση των αυτοκινήτων σε έναν
πολυσύχναστο δρόμο και …………………. μαζί του τα "ασφαλή περάσματα."
……………………..να
χρησιμοποιεί τις διαβάσεις πεζών.
6)
Διάβασε τις οδηγίες που αφορούν τη λειτουργία μιας
συσκευής και συμπλήρωσε τα ρήματα των παρακάτω προτάσεων με ι, ει, η:
«Ξετυλ....ξτε
το πακέτο με τα εξαρτήματα (τα μέρη της συσκευής). Τοποθετ...στε τα πάνω στο
τραπέζι. Αρχ...στε να συνδέετε τα εξαρτήματα όπως φαίνεται στην εικόνα.
Προχωρ....στε στη σελίδα 15 του βιβλίου για τις υπόλοιπες οδηγίες. Συμβουλευτ...τε
το βιβλίο, για τυχόν παραλείψεις.
7) Συμπλήρωσε τα ουδέτερα ανισοσύλλαβα ουσιαστικά που λείπουν:
·
Οι συνέπειες ................................. (ατύχημα) είναι τόσο
δραματικές, ώστε η Τροχαία θα κάνει πιο αυστηρούς ελέγχους στα ......................
(όχημα) κατά τη διάρκεια των διακοπών.
·
Τα ............................... (πρόγραμμα) Κυκλοφοριακής Αγωγής
πρέπει να εφαρμοστούν σε όλα τα σχολεία.
·
Έχουν γίνει σημαντικά ............................... (βήμα) για τη
σωστή ενημέρωση των παιδιών σε ................. (θέμα) Κυκλοφοριακής Αγωγής.
Γ) Παραγωγή Γραπτού Λόγου
Γράψε για
ποιους λόγους νομίζεις ότι η κυκλοφοριακή αγωγή (ΚΑ) είναι σημαντική γνώση όχι
μόνο για τα παιδιά, αλλά και για τους ενήλικες. Μπορείς να αναφερθείς σε όσα
μαθαίνεις μέσα απ’ την ΚΑ και στις συνέπειες της μη τήρησης των κανόνων του ΚΟΚ
από οδηγούς, επιβάτες και πεζούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου