Το όνειρο του σκιάχτρου
(………………………………………………………………………………)
ΣΚΙΑΧΤΡΟ: Γεια σου, πουλάκι.
Έλα, λίγο πιο κοντά!
ΤΙΤΙΒΟΥΕ:( …………………………..) Να
‘ρθω λίγο πιο κοντά;
ΣΚΙΑΧΤΡΟ: Αμέ! Έλα.
ΤΙΤΙΒΟΥΕ: (……………………………)Να
‘ρθω κι άλλο λίγο;
ΣΚΙΑΧΤΡΟ: Και δεν έρχεσαι;
(……………………………………………………………………..)
ΤΙΤΙΒΟΥΕ: Χαίρω πολύ! Εμένα
με λένε Τιτιβούε! Εσένα;
ΣΚΙΑΧΤΡΟ:
Δεν έχω όνομα. Τα σκιάχτρα δεν έχουν όνομα! Σ’ ευχαριστώ που ήρθες να μου
κάνεις παρέα.
ΤΙΤΙΒΟΥΕ: (……………………………) Ωραία
τα λαχανικά σου!
ΣΚΙΑΧΤΡΟ: (……………………………)Δεν
είναι δικά μου. Είναι του Κυρ-Δίκανου του γαιοκτήμονα!
ΤΙΤΙΒΟΥΕ:
(……………………………) Ποιανού;!! Αυτουνού του κακούργου! Αυτουνού του δολοφόνου! Ξέρεις
πόσα πουλάκια έχει αφήσει ορφανά αυτός;
ΣΚΙΑΧΤΡΟ: (……………………..) Έτσι,
ε;
ΤΙΤΙΒΟΥΕ: Θα πρέπει να του
σκαρώσουμε ένα γενναίο πάθημα.
(……………………………………………………………………)
ΣΚΙΑΧΤΡΟ: Πεινάς, ε; Εάν
θέλεις δοκίμασε τα φρέσκα λαχανικά μου.
ΤΙΤΙΒΟΥΕ:
Σ’ ευχαριστώ πολύ! (…………………….) Μμμμμ, ωραιότατο το λάχανο! (…………………………………)
Μμμμμμμμ,
νοστιμότατα
και το κουνουπίδι και το μαρουλάκι!
ΣΚΙΑΧΤΡΟ: Δεν μου λες, πού
μένεις;
ΤΙΤΙΒΟΥΕ:
(……………) Εκεί πέρα, κάτω στη ρεματιά. Αχ, καλά που το θυμήθηκα! Ξέρεις, ο
χθεσινός αέρας χάλασε τη φωλιά μου και ψάχνω λίγα άχυρα για να την επιδιορθώσω.
ΣΚΙΑΧΤΡΟ:
Μη χολοσκάς! Θα σου δώσω εγώ! Άχυρα είμαι παραγεμισμένο! Πάρε όσα θέλεις!
ΤΙΤΙΒΟΥΕ:
(……………..) Μήπως αδυνατίσεις;
ΣΚΙΑΧΤΡΟ:
Δε βαριέσαι! Πάρε σου λέω! Κάτσε να ξεκουμπώσω το σακάκι μου.
(……………………………………………………………..
…………………………………………………………………………….)
ΤΙΤΙΒΟΥΕ:
Πόνεσες; (……………………………..)
ΣΚΙΑΧΤΡΟ:
Καθόλου! Σ’ ευχαριστώ για το φιλί!
ΤΙΤΙΒΟΥΕ:
Ξέρεις κάτι; Σου βρήκα ένα όνομα.
ΣΚΙΑΧΤΡΟ:
(……………..) Όνομα; Αλήθεια;!
ΤΙΤΙΒΟΥΕ:
Θα σε λέω Αχυρούλη!!!
Ευγένιος Τριβιζάς, Το
όνειρο του σκιάχτρου, εκδ. Εστία(απόσπασμα)
Α) Ερωτήσεις Κατανόησης Κειμένου
1)
Αφού διαβάσεις το παραπάνω απόσπασμα του θεατρικού
έργου δώσε την απάντησή σου στα
ακόλουθα:
α) Ποια θεατρικά «πρόσωπα» πρωταγωνιστούν
στη συγκεκριμένη σκηνή;
……………………………………………………………………………
β) Για ποιο άλλο πρόσωπο γίνεται λόγος,
αν και δε συμμετέχει στη σκηνή;
………………………………………………………………….
γ) Ποιο νομίζεις ότι είναι το σκηνικό, στο οποίο
εξελίσσεται η σκηνή;
…………………………………………………………………………….
δ)Για ποιο λόγο ο Τιτιβούε δε συμπαθεί τον Κυρ-Δίκανο;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
ε) Τι συναισθήματα νιώθει ο Τιτιβούε στην αρχή για το
Σκιάχτρο και τι στο τέλος της σκηνής; Δικαιολόγησε την απάντησή σου.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
στ) Αφού φέρεις στο νου σου για ποιο λόγο οι άνθρωποι
φτιάχνουν τα σκιάχτρα, σκέψου τι διαφορετικό, ως προς το χαρακτήρα του, έχει το
Σκιάχτρο του θεατρικού έργου;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
ζ) Πώς «βαφτίζει» ο Τιτιβούε το Σκιάχτρο; Για ποιο
λόγο;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
2)Δώσε έναν τίτλο που να ταιριάζει στη
σκηνή. Όπως πρόσεξες, απ’ το θεατρικό κείμενο απουσιάζουν οι σκηνοθετικές
οδηγίες. Φαντάσου ότι συμβουλεύεις δύο συμμαθητές /-τριες σου για να παίξουν
τους δύο ρόλους. Γράψε τις σύντομες οδηγίες σου, μέσα στις παρενθέσεις.
Παραγωγή Γραπτού Λόγου
Πώς νομίζεις ότι θα αντιδράσει ο
Κυρ-Δίκανος, όταν θα πληροφορηθεί για αυτή τη σκηνή; Τι φαντάζεσαι ότι θα
συμβεί στη συνέχεια του έργου;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου